Jag bor sedan ett halvår i en villa med en värmebaronen triomax panna med en iwabo s brännare och iwabo skruv som går ner i ett egenbyggt förråd. Jag har loggat pelletsförbrukning, framledningstemp, rökgastemp ut ut pannan osv, och under de ca 2,5 pall jag eldat hittils har allt fungerat prima.
.....Ända fram tills idag...
När jag kom hem såg jag att pannan låg och kämpade med en rökgastemp på bara runt 80C (brukar ligga på 120 nysotat och 150 efter en vecka i normala fall).
Jag noterade att det knappt verkade komma några pellets från skruven trots att motorn gick.
Jag skottade ur veckoförrådet och undersökte skruven och botten av förrådet, allt såg bra ut, inga skador, inte mycket spån, och inget uppenbart fel...
Jag körde även skruven med tomt förråd och den verkade snurra utan hinder.
Är det möjligt att motorn börjar bli trött? eller vad kan vara orsaken att det inte kommer pellets? jag tycker den verkar snurra som vanligt...
Jag har slitit mitt hår i 5 timmar idag efter jag kom hem från jobbet. Skottat ut förrådet två gånger och dragit av alla svordommar jag behärskar.

Är det någon som tror sig veta vad min skruv sysslar med så vore det ovärderligt!