Jag har i dag ett stort Janfire pelletsförråd på 2,5 ton (tror jag). (Bild längre ner)
Jag har även ett mindre förråd som använts som reservförråd av tidigare ägare.. (Bild längre ner)
Detta förråd (alltså det gråa på bilderna nedan) mäter ca 62x62x63 cm. Sedan finns det ytterligare lite utrymme format som en kon där pelletsena samlas innan de åker ner i röret som jag inte mätt..
Är detta ett så kallat "Veckoförråd" eller hur mycket brukar ett sådant mäta?
Anledningen till att jag frågar är att jag funderar på att börja köra detta manuella förråd istället för mitt janfire-förråd..
Dels tycker jag att man får rejält dålig koll på hur mycket pellets pannan faktiskt förbrukar, tycker även att det följer med en jäkla massa spån i de pellets man får med bulkbil.. I säck verkar det mestadels vara hela pellets..
När de blåser in pellets i bulkförrådet så blir det ett stort jäkla moln av skit i källaren så man får rengöra typ hela källaren efter påfyllning.. (förrådet har knappt några öppningar, men det letar sig ut ändå..
Vad har ni andra för typer av pelletsförråd? Lägg gärna upp en bild så man får se hur de ser ut med storlek och hur nu allmänt löst förrådsfrågan..

Ni som har bulkförråd, hur rengör ni era förråd inuti? Jag har bara en liten dragkedja på mitt där man knappt kan titta in.. Helt hopplöst överjävligt att få hela förrådet rent känns det som? Det ska ju rengöras då och då för att få bort allt spån som samlas..
Tycker heller inte det är särskilt mycket billigare att handla bulk och med allt lösspån man får med pellets känns det billigare att handla småsäck..?

EDIT: Hoppsan, råkade visst posta i fel forumdel.. Kan någon snäll moderator flytta tråden till rätt forumsdel?