Kolla gärna vad du har för rökgastemp i din display luppg.

Bra att ha nåt att jämföra med.
Så här i maj går ju inte pannan så himla länge verkar det ju inte som, utan ganska korta cykler..?
Hur fungerar egentligen sommarläget? Jag menar, värmekurvan borde väl justera detta ändå egentligen? Är det varmt ute så värmer inte pannan elementen? Det är väl ungefär samma sak som sommarläget, eller tänker jag fel? Jag tänkte också sätta min på automatisk (sommarläge) och på typ 17-18 grader.
Ytterligare en fråga; Varmvattnet värms ju upp av pannan också, men hur justeras det egentligen? Styrs det också av framledningstempen? Vad jag förstått pratar man bara till radiatorerna för framledningstempen?
I varmvattnet som man duschar och använder i kranen vill man ju ha väldigt hög temp (+60 grader iaf) för att inte få besvär av legionellatillväxt t.ex. Har inte riktigt sett några inställningar för det ?
Kanske korkade frågor...
Ytterligare en sak jag kom på;
I min viking bio-manual står det att det inte är rekommenderat att elda pellets på sommaren utan istället köpa till en varmvattenberedare med el och stänga av hela pannan och inte köra den förrän till hösten igen.
Tvärtom står det ju i pellmax-manualen, pannan ska ju helst gå hela tiden för att den ska kunna motionera sig så inget bekar igen. I sommarläget t.ex. så kör den ju regelbundet de saker som behöver motioneras för att det inte ska beka igen.. Om man stänger av pannan helt så står ju allt still.. Lite konfunderad.. Det är ju värmebaronen som bygger både pannan och brännaren så de borde ju vara skriva samma sak i manualerna kan man ju tycka..