Jag behöver hjälp med installationen av pelletsbrännaren. Jag har skannat in de instruktioner som följde med pannan DV 25 UB:
1. Till elinstallatören

2. Inkopplingsanvisning för värmepannan

3. orienteringsbild värmepanna

4. kopplingsschema värmepanna

5 installationsanvisning för TB Mini

På bild 4. kopplingsschema värmepanna längst ned är oljebrännaren inritad och har plats J3:1 med blå ledning och J3:2 med brun ledning (och gulgrön jord). I (från) samma kabel finns även svart och grå ledning där den grå tycks vara reserv för den är ej inkopplad. Den svarta tråden däremot är dragen upp till oljebrännarens brytare på pannans frontplåt, d.v.s. den brytaren ska nu vara brytare till pelletsbrännaren istället.
Oljetermostaten på pannan ska tillsvidare fungera som pelletstermostat. Den är nyligen ditsatt av en elektriker som glömde lämna schema för den. På baksidan finns tre flatstift märkta 1, 2 och P som jag vill veta vad betyder. Jag undrar om någon kanske har schema för en sådan termostat.
Det jag bland annat vill veta är vilka trådar jag ska dra till termostaten för att startdos ska ges och tändelementet ska tända, etc.
I 5 installationsanvisning för TB Mini står att panntermostaten måste vara utrustad med överhettningsskydd. Hur ser jag om den har det? Grannen har en utseendemässigt likadan termostat med 5 graders hysteres - alltså en typisk oljetermostat - och den har en liten säkring i ena hörnet som är överhettningsskyddet. Den lilla detaljen saknas på den termostaten jag håller på med. Måste jag köpa en ny termostat då?