Inser att en bionordic skruv med rör inte blir så bra. Matar stabilt men för lite. 150 gram per minut är inte bra så nu blir den skruven kortad och Vednisses idé i den andra tråden blir inspirationskällan för dagens eller kvällens bygge.Min KMP skruv kommer att mata pelletsen till 110mm avloppsröret och bionordic skruven dosserar sista biten därifrån..är det tänkt

Kollade priser på PLC och Kapicativ givare och tyckte det lät dyrt

Borde funka bra. Nu är jag ingen fena direkt på att programmera Linux och Raspberry pi men med lite hjälp av Google hittar jag vägarna tror jag ..eller någon insatt här på forumet ( är det någon som har insikt i detta här månne) så ska de säkert bli bra till slut.
På Electrokit där jag handlar sånt häringa kuligt förstod nog inte grabben att denna sonar går att koppla direkt till raspberryn utan sålde därför på mig ett PIface oxå för trehundra till. Nu tror jag att man i förlängningen av detta kan använda Raspberryn till en hel del mer saker om man redan nu använder PIifacet och dess funktioner det gäller själva brännaren oxå så jag behåller den inför framtiden. Kommer säkert nya idéer om detta allt eftersom man snöar in i det nya.
Naturligtvis kan det vara så att jag är helt ute och turnerar vilket händer titt som tätt och som egentligen är grogrunden för all eventuell kunskap man till slut kommer att besitta