Inga problem med installationen. Hade en svängarm från oljebrännartiden som modifierades lite och visade sig fungera perfekt.

Eftersom jag kör mot en tekniktank, skippade jag temperaturgivaren och kopplade istället in mina befintliga termostater i tanken till ingången för "termostatfas".
Igångkörningen var lätt. I programmet finns en intrimning där skruven körs i 6 minuter och sedan vägs frammatad pellets och skrivs in. Sedan är det bara att välja önskad effekt, så ställer programmet in ett fast fläktläge. Vill man göra en finjustering, justerar man pelletsmatningen i "pelletstrim".
Noterade att styrkortet är detsamma som sitter i Iwabo S2 och Nibe P20. Vad jag kan se är mjukvaran också densamma förutom uraskningen som sker med tryckluft. Blir väl billigare istället för att utveckla en egen styrning.
Första veckan i drift med förstklassig Vida-pellets gick galant. Uraskningen tog allt, trots att dom två fjuttarna inte lät så imponerande.
Sedan blev det Varga-pellets som tillverkas av Vida och det var ingen hit.
Reklamens "luftknivar" visade sig rejält slöa och rådde inte alls på den beläggning som satt fast i rostret.

Nästan samtliga hål i botten på rostret är igensatta efter ett dygns drift på 10 kW.
Det här hade jag inte väntat mig. Kollade upp magnetventilen och fann att genomloppet var bara 4 mm när övriga slangar och kopplingar var 5,5-6,0 mm.
Provade istället magnetventilen med 13 mm genomlopp jag har till Viking Bion och då blev det bättre tryck i grejerna.
Har ökat effekten till 15 kW då det bildades mindre slagg troligen pga högre temperatur i fyren.
Tycker inte startförloppet är särskilt långdraget. Känns som den tänder något snabbare än VB´n.