Citerar mig själv. läste lite tokigt.. du ska ha ett Kärn rör JA. fick för mig att du menade ett rör över röret som skruven ligger i.. Så man kunde stänga o öppna öppningarna om man nu vill.Per-Erik skrev:Nää.. Men nu hade det varit bra.. eller hur? då hade du kunnat dra ut allti ihopa utan att du fått en massa massa pellets i öppningarna..funderare skrev:det satt inte något rör i spiralen som täcker några öppningar. ska det göra det?
Intagsdelen.. kommer du åt den utefrån? efter som det är i den änden som det troligtvis har släpt kanske du kommer åt och återmontera det hela utan att skotta en massa.. (så gjorde i allafall min installatör. "ifall att" som han så fin sa)
Men detta är igentligen något som din installatör bör ge sig på.. Inte ska det släppa inte. Dom har gjort fel..
Haveri biomatic 20+ efter 5 månader
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Nu har jag haft rörmockare i källaren i 5 dagar.
För det första var det felmonterat det var fem öppningar i skruven skall vara max 3 öppningar. När det gjort i ordning skruven med tre öppningar och fyllt i all pellets igen (3.5ton). Så gick det en halv dag innan det återigen var stopp i skruven.
Så återigen fick dom ösa ut 3.5ton pellets.
Så nu kommer dom från thermia på tisdag och skall kolla på det.
Som tur är så har dom fixat en skruv med veckoförråd som jag kan köra med under tiden.
För det första var det felmonterat det var fem öppningar i skruven skall vara max 3 öppningar. När det gjort i ordning skruven med tre öppningar och fyllt i all pellets igen (3.5ton). Så gick det en halv dag innan det återigen var stopp i skruven.
Så återigen fick dom ösa ut 3.5ton pellets.
Så nu kommer dom från thermia på tisdag och skall kolla på det.
Som tur är så har dom fixat en skruv med veckoförråd som jag kan köra med under tiden.
Vem är det som har installerat skruven? är det du själv eller?
Om det är så så är det ju ganska förstårligt att man kan göra misstag..
Men om det är en Thermia återförsäljare så kanske dom skulle syssla med frimärks samling istället..
Hade du någon ståltjärna? i botten på förrådet..? i skruven?
Kanske är det så att skruven nu har blivit ut tänjd & matar dåligt efter som du trodde att du inte hadde någon....
nu vet vi iallafall vad som händer om man har för många öppningar
Om det är så så är det ju ganska förstårligt att man kan göra misstag..
Men om det är en Thermia återförsäljare så kanske dom skulle syssla med frimärks samling istället..
Hade du någon ståltjärna? i botten på förrådet..? i skruven?
Kanske är det så att skruven nu har blivit ut tänjd & matar dåligt efter som du trodde att du inte hadde någon....
nu vet vi iallafall vad som händer om man har för många öppningar

Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Det är thermia återförsäljaren som monterat allt sammans.
Käns lite amatörmässigt att de gör ett så stort fel.
Men nu det sista så har jag haft kontakt med en annan kille på firman som har en betydligt bättre kunskap.
Killen är i trettio års åldern och det känns som de yngre har bättre koll på pelletsanläggningar än de äldre och en högre servicenivå.
Men nu det sista så har jag haft kontakt med en annan kille på firman som har en betydligt bättre kunskap.
Killen är i trettio års åldern och det känns som de yngre har bättre koll på pelletsanläggningar än de äldre och en högre servicenivå.
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Satt det något rör i spiralen förbi alla öppningar??funderare skrev:Det är thermia återförsäljaren som monterat allt sammans.
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd