Det nya mäter 138-139ohm och det gamla ca 136-137ohm. Så jag bedömer det som så att 1-2ohm har jag i mätonogrannhet i kablarna bara, så det är troligen inget fel alls på elementet. Men det vore kul att veta vad ditt mäter i alla fall.
Kiho, ja fast nu har det inte bolmat på ett tag har fått igång brännaren ordentligt, så dessa stop beror inte på det, har kollat alla givare varje gång.

Dock hade jag inte bytt förrådsgivarna byte jag igår pga dåliga värden. Brännaren gick när jag rev den igår, ville bara få det gjort, har dragit mig för det nån vecka bara.

Ja, det har varit en del skruvande nu, men förhoppningsvis får jag den mer och mer driftsäker för varje dag som går.
Men men hur som helst så tände inte brännaren på elementet tidigare, eller jag kommer vidhålla det, upptäckte ju igår att det tar MÅNGA minuter innan tändelementet ens blir varmt, det kan vara en grej till.

Jag har satt stickpropp provisoriskt och jag misstänker att om man vänder nolla och fas fel på inkommande i lådan så kan det vara så att halvledarreläet inte fungerade som det skulle, nu är det rätt i alla fall.

Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.