Just samma intryck som jag haft under min tid här. Men det HAR blivit bättre. Någon av de värsta verkar ha antingen dött eller konverterat till fjärrvärme eller VP. Det är ofta Gammelpannans Vänner som klankar ner på pannor där man fått snygg design så att man inte skall behöva gömma bort pannan i någon skrubb i en avlägsen del av huset där ingen andra än pannrumshärskaren vågar gå. Effecta är faktiskt ett av de mest sålda och mest namnkunniga märken utanför Sverige, samma gäller Värmebaronen och IWABO. Janfire NH är standardbrännare hos en tysk pannproducent - då med röd hellre än blå "uniform". PellX brännaren har även den en trogen anhängarskara i Europa. Så det att de åsiktsberättigade här inne anser att en brännare eller en panna är skit som borde forslas direkt från fabriken till skroten är just bara åsikter. JAG tror att alla med negativa åsikter har en dold agenda: Att undergräva pellets till förmån för värmepump för det är just det man tänker efter att ha korsat klinga med dem: "Fan! Skall det verkligen vara så här. Nu skaffar jag VP: Grr!"Jakob skrev:Men fakta är ingenting värt här på forumet - utan det istället är det mer raljanta utsagor som gäller. Historier om dekaltrim och spoilers. Lite som i kvällspressen. Sånt säljer bättre än fakta.
mvh
Låt gå att jag är konspirationsteoretiker, men även vi kan ha rätt emellanåt