Det kanske inte är helt tydligt men övre högra delen av yttre brännarröret (sett framifrån) har en tydlig buckla. Inre brännarröret är helt men jag har hittat en spricka i bakre gaveln. För drygt 2 år sen bytte jag inre brännarröret mot ett nytt, tjockare, rör från VB. Är det läge att även byta det yttre röret nu? Behöver jag förresten beställa mer delar förutom själva röret?
Jag har kollat så att plåten ovanför tändelementet sitter fast så lågan har i varje fall inte riktats uppåt.
När jag kollade på fotot av brännarröret upptäckte jag att jag tydligen gjort ett fel vid montaget för 2 år sen. En av packningarna skulle ju beskäras för att inte täcka för ventilationshålen i gaveln vilket inte gjordes... Det ses tydligt i bilden där man ser det vita i isoleringen i några av de bakre hålen. Synd, det är nog det som orsakat sprickorna i bakgaveln antar jag... Kanske även orsaken till att yttre brännarröret är kasst?
Vad säger ni, är det kanske till och med läge att byta rubbet, bådet inre, yttre rör samt bakgavel då jag ändå tar i sär paketet?
Några tips eller kommentarer?