Comet med Viking Bio värmer inte trots bra värden

Panntanten
Gallringsobjekt

Re: Comet med Viking Bio värmer inte trots bra värden

Inlägg av Panntanten »

Jag instämmer helt med Thomas P, när det gäller alla människors hjälpsamhet här på Forum och även hans intryck av reparatörerna! Nu har jag också fått räkningen från firman jag anlitat och dom vill ha 6688 kronor för ett jobb som inte gav någonting! Jag kommer givetvis att bestrida fakturan, men kommer säkert inte att lyckas... Min brännare fungerar nu, tack vare Thomas P och det är jag väldigt tacksam för, men jag vill ösa "skam" över okunniga fackmän! :x
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Det har ju tyvärr visat sig en hel del gångar att "själv är bästa dräng". Detta forum är dock nog mest besökt av dom som har problem, de anläggningar där installationen fungerar och servicepersonal faktisk vet vad de gör lär vi knappast höra om här.

Likaväl tycker jag att se kraftiga tecken på att många hempysslare har blivit just hempysslare just pga. den professionella hjälp de har anlitat som bäst bara inte klarat av att lösa problemen och som värst varit direkt felaktiga eller farliga i deras åtgärder.

Jag anser att om man kunde packa forumets kunnande ihop i ett fåtal, geografisk spridda, personer skulle dessa vara experterna man fick ropa på och de skulle lösa problemet!
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Vednisse
Pannrumsnisse!

Inlägg av Vednisse »

Jag har hjälpt några både här ifrån och även från andra håll. Har kört över 25mil bara för att hjälpa folk utan backup att få VV.

När man läser om fakturorna här på forumet blir man både rädd och arg, jag är iofs. för snäll. Har oftast inte begärt mycket mer än bensinpengar och vad ev. reservdelar kostar på billigaste/snabbaste sätt.

Dock mår jag bra över att jag aldrig lämnat något ställe utan att veta att allt jag skulle fixa och oftast lite till är 100%. Nu jobbar jag iofs. inte med detta, har bara ett intresse och lite kunskap om en del brännare.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
Skriv svar