Allergi vid pelletshantering?

Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Re: Allergi vid pelletshantering?

Inlägg av bergatorparen »

Allt är i utgångspunkten farligt - inklusive det att leva. Jag har ännu första gången tillgodo att höra att någon har överlevd :lol:

Skämt åsido: Aska bildar lut när den kommer i kontakt med vatten - och det är främsta skälet till att den sticker i ögon och slemhinnor. Allt findelat trä: Pelletsdamm, sågspån, flis är godis för nerbrytnings bakterier och mögel. Av detta skäl behöver man skydda sig när man arbetar med det. Men brukar man sunda förnuftet, så är inte pellets farligare än olja.

Sedan vill jag säga så här lite appropå det med chem trails och dylikt: Ger man en spade till en riktig journalist, frågar han: Vad vill du jag skall gräva fram? Ger man en spade till en svensk journalist frågar han: Vad vill du jag skall täcka över/begrava? Food for thought?
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
danei
Pannrumshärskare!

Inlägg av danei »

Du låter som en riktigt konspirations teoretiker. Journalisterna hittar ju snarare på nyheter än gömmer dem.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Jag var det inte förr, men ju mer jag har sett av världen kring mig, ju mer har jag börjat inse att det är som det står i den gamla Elvis dängan:"The World Is A Stage, And Everyone Must Play Their Part" - med andra ord: Saker är inte alltid som det står på burken att de skall vara. Så ja: Jag är konspirationsteoretiker all den tid jag hittar bevis för att en konspiration är sannolik - när alla andra möjliga förklaringar visat sig omöjliga, kvar blir då konspiration. Och det vill folk helst inte tro för då skulle hela deras världsbild krackelera och sönderfalla. Och skall vi vara ärliga: Alla har vi väl konspirerat minst en gång i livet? :lol:
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
danei
Pannrumshärskare!

Inlägg av danei »

Journalister gör allt för att sälja lösnummer. De tystar inte ner något. Det var skillnad förr, då tog de på ett annat sätt hänsyn till vad de trodde var bra för samhället. Vilken variant som är bäst kan man ha synpunkter på.

Det som är ett problem med pressen nu är snarare att fokus ligger på vilken kändis som har visat brösten eller vänsterprasslat, snarare än vad som händer i samhället. Media har väldigt stor makt att sätta dagordningen, de bestämmer vad som är politisk korrekt mm. Jag tycker inte att de sköter det bra.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Så sant.
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Skriv svar