Problemet är ju hela tiden att det inte finns elektrisk kontakt (ledningar) mellan panna och tank.
Det konstiga är faktisk att den termostatkrets jag funderade på att designa hade kunnat klarat av mätningen och kommunikationen via radio utan besvär, såklart med säkerhetstänkandet.
Jag förstår att det kan kännas besvärligt att gräva upp osv. men utan någon enkel form av kontakt mellan pannan och tanken klär det bli svårt att lösa om förlusten ska hållas nere.
Om man låter bli att stänga laddomaten och låter bli att stänga av cirkulationspumpen kommer pannan ju att hålla samma temperatur som tanken, tar man sedan en termostat med "stor" hysteres kan den monteras på pannan och då styra brännaren. Inte en optimal lösning men ändå en lösning.
Men det bästa vore att ha någon elektrisk kontakt mellan de två ställen, det behöver inte vara mer än ett enkelt nätverkskabel men någonting behövs för bäst möjlig funktion.
Inkoppling
Re: Inkoppling
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Re: Inkoppling
Jag kan inte mycket om laddomat och acctankar. Men borde inte returvattnet in i pannan gå att ha som ref? Kan accen bli varmare än vattnet som skickas till den?
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA