Hyr ett hus med en Värmebaronen Biomax kombipanna pellet, ved. el. Till den har jag en viking bio pelletbrännare. Systemet verkar vara sen -05.
Körde pelletsen ca 2 veckor i somras i samband med att jag flyttade in, fungerade utan krångel. Stängde sen av och körde på el tills för ca två veckor sen när jag drog igång pelletsen igen. Allt fungerade bara bra, inga krångel med något.
Tittar till brännaren varje kväll, allt lyser, ser bra ut. Kollar rökgastemperaturerna med lite olika mellanrum, den brinner mest på morgonen dagen när jag är på jobbet.
Sneglade in på pannan igår, såg inget knepigt, allt såg bra ut, bra med pellets, drift lampan tänd.
Tänkte jag ska kolla rökgastemperaturen nu på morgonen, och pelletsbrännaren är helt död. Inget lyser. Verkar bara vara den som har lagt av dock, cirkulationspumpen funkar precis som den ska, elpatronerna funkar om jag drar igång dom.
Är hyfsat händig, men det är första gången jag hyr/bor i ett ett hus och använder pellets. Tar gärna emot råd och tips av er med mera kunskap och erfarenhet.
Funderar på om nåt slags elfel/eller nån slags säkring löst ut på själva pelletsbrännaren?
Ska ta och ringa efter service vid 8 när det verkar som Värmebaronens kundtjänst öppnar.

Mvh,
Mala