hej!
finns det någon som har ett kopplings schema hur man
kopplar in en viking bio brännare till en ctc 1200 panna???
Micke
Ps. visste inte att man inte fick det ville bara få reda på hur jag kopplar
in brännaren i pannan... hur raderar jag meddelanden då? Det räcker att ställa frågan på en plats. Du får svar på dina funderingar ändå. Jag tar bort de andra inläggen. / Roli moderator
Senast redigerad av micke7001 den mån 10 sep, 2012 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
Sluta spamma! Du har ställd exakt samma fråga 3 gg i olika delra av forumet, det mesta du får av det ät förakt!
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
jag har bara brännaren och 7 pols kontakt jag är ganska grön på detta fattas jag något??
Forumet blir både svårläst och oöverskådligt om man använder citera-knappen vid svar rakt under det inlägg som avses (svara-knappen är ett bättre alternativ). Direktcitering borttagen. / Roli moderator
Har brännaren en termostat? Eller ska pannans termostat styra brännaren?
En bra lösning när man saknar information är att använda google. Jag hittade manualen på första försöket. På sidan 8 står det hur kontakten ska anslutas till pannan.
det får väl bli pannans termostat, ska kolla det då
är det bra att styra den med pannans termostat då?
Forumet blir både svårläst och oöverskådligt om man använder citera-knappen vid svar rakt under det inlägg som avses (svara-knappen är ett bättre alternativ). Direktcitering borttagen. / Roli moderator
Nja, den har en väldigt liten hysteres, när jag körde med en sådan panna använde jag en termostat för start och en för stopp, med en annan brännar typ. Nu har jag en annan panna med pellets termostat, det är bättre efter som den har större hysteres. Men även nu har jag en separat stopp termostat. Det är möjligt att din brännare klarar kosta driftstider bättre, men bra är det inte.