ecotec a3 -02 startar men internskruven matar ej ?
fungerar bra om jag kopplar den direkt i vägguttagen
men ej till "styrboxen" ?
den går runt fint så den sitter inte fast!
tycker den drar mycket pellets! vad bör jag göra eller titta på?
jag har fick mitt lass från laxåpellets på 4ton!
jag kör med 70% på switchrna är det vanligt ?
eller bör man köra 80% eller 60% ??
mvh Tobbe
Ecotec A3 -02 Internskruven går ej!!
Re: Ecotec A3 -02 Internskruven går ej!!
Du menar kanske externskruven (den långa som fyller på brännaren)? Den fyller på internförrådet när nivåvakterna talar om att det börjar ta slut på pellets där. Skulle det tex vara nåt som blockerar ljusstrålen som sänds från den ena nivåvakten till den andra så startar inte skruven.(kolla så att inte pellets har hängt sig i förrådet vilket, med den luftfuktighet vi haft i sommar, skulle vara otroligt) Nivåvakterna sitter på var sin sida av brännarförrådet.En är svart och den andra vit. Dra loss kabeln på dem och skruva bort den delen som sitter mot förrådet och torka av den lilla glaspärlan i innerändan. Det kan ha fastnat spåndamm som blockerar ljusstrålen. Fungerar det fortfarande inte och förrådet är tomt så kortslut + o - på den svarta nivåvakten (den som vetter mot pannan) Då startar skruven en kort stund vilket innebär att nivåvakterna behöver bytas. Startar den inte ens då är det fel i styrkortet( vilket inte är vanligt)
210 kvm boyta + 800 kvm biyta,24 kvm Lesol, classic kökspanna, thermia modul 12, vattenmantlad pelletskamin, kakelugn, p-kamin M:t Vernon, P-kamin caminetti montegrappa, Pellx K6, ULMA varmluftspanna, Tulikivi, 2 st contura braskamin,Morsö gjutjärnskamin.