Pelletsbilen.se?
Re: Pelletsbilen.se?
Eldkraft har delar till de flesta brännare, kanske inte supersnabba och extremt billiga, men det var ju inte butikerna du valt heller. De är pålitliga och grejerna kommer, kanske kan vara lite fördröjning just nu pga. semester om de inte skulle ha sakerna på hyllan.
http://www.ved-pellets.se/butik/commerce.cgi
/Vednisse
http://www.ved-pellets.se/butik/commerce.cgi
/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
Tackar för tipset, ska testa Eldkraft nästa gång då.
Efter mycket om och men fick jag mina delar idag. Precis som alla andra som haft problem med pelletsbilen.se så var det stört omöjligt att få tag på killen som driver firman. Jag hade betalt min order i förskott via Paypal, så vad jag gjorde var att rapportera att jag inte fått några delar till Paypal, varpå de automatiskt drar igång någon process som i slutändan kan tvinga säljaren att betala tillbaka pengarna. Det blev nästan omedelbart liv i luckan från pelletsbilen.se, fick ett gäng mail och till på köpet ett som inte verkade vara automatgenererat:
Efter mycket om och men fick jag mina delar idag. Precis som alla andra som haft problem med pelletsbilen.se så var det stört omöjligt att få tag på killen som driver firman. Jag hade betalt min order i förskott via Paypal, så vad jag gjorde var att rapportera att jag inte fått några delar till Paypal, varpå de automatiskt drar igång någon process som i slutändan kan tvinga säljaren att betala tillbaka pengarna. Det blev nästan omedelbart liv i luckan från pelletsbilen.se, fick ett gäng mail och till på köpet ett som inte verkade vara automatgenererat:
Svarade på detta och fick sedan mina delar ett par dagar senare. Ingen förklaring eller ursäkt utöver ovanstående. Tråkigt att den här firman verkar missköta sig så kategoriskt, de har ju bra sortiment och hyggliga priser annars. Det är ju semestertider och det kan ju säkert vara långa leveranstider på mycket, men att inte meddela något alls om vad som händer med ordern och därtill göra sig helt onåbar känns ju väldigt oseriöst. Hade jag bara fått ett mail med förväntad leveranstid eller åtminstone ett svar på mina upprepade frågor om vad som händer så hade det ju inte varit hela världen.Hej,
Jag har de grejerna hemma nu om du är fortfarande är intresserat?
Magnus
Hallå Honken!
Håller med dig om din uppfattning om "pellets bilen" , de har i mitt tycke en av de bättre upplägget på sin webbshop, tråkigt bara att den inte fungerar.
Skönt att det ordnade sig för dig.
vad jag inte visste var att pellkam hade gjort konkurs bra att veta för framtiden.
Kanske något att lägga till i listan över ris och ros på pellets leverantörer?
http://www.pellets.info/viewforum.php?f=50
Håller med dig om din uppfattning om "pellets bilen" , de har i mitt tycke en av de bättre upplägget på sin webbshop, tråkigt bara att den inte fungerar.
Skönt att det ordnade sig för dig.
vad jag inte visste var att pellkam hade gjort konkurs bra att veta för framtiden.
Kanske något att lägga till i listan över ris och ros på pellets leverantörer?

http://www.pellets.info/viewforum.php?f=50
Euronom Exonom P20UB
KMP Pellex 21
TK1B Brännarstyrning
KW Z 150 / Laddomat 21
500L acc m.dubbla kretsar (garage + hus)
Bägge shunt styrda via Thermomatic CBJ samt ERA
Bulkförråd
KMP Pellex 21
TK1B Brännarstyrning
KW Z 150 / Laddomat 21
500L acc m.dubbla kretsar (garage + hus)
Bägge shunt styrda via Thermomatic CBJ samt ERA
Bulkförråd
Så pellkam har gått i konkurs. Hade bästa priserna och största utbudet till nymobrännaren.
Till Forco ringde jag en gång och ville beställa en nedfallsslang men det var nja kanske vi har men håller på och flyttar osv. så det blev ingen affär.
Betyder att det bara finns klimat-comfort.se kvar som leverantör av reservdelar till nymobrännaren. Synd på en så bra brännarkonstruktion att tillverkaren Nymo inte får ändan ur vagnen och fixar till reservdelsförsöjning och nedladdningsbara användarhandböcker.
Fungerar klimat-Comfort? Någon som beställt därifrån? Kanske lika illa där också?
Betyder att Eldkraft fungerar bra till de flesta stora brännarfabrikaten. Pelletsteknik.se fungerar bra till bionordicbrännarna. Finns det några fler som har fungerande och snabba leveranser?
Till Forco ringde jag en gång och ville beställa en nedfallsslang men det var nja kanske vi har men håller på och flyttar osv. så det blev ingen affär.
Betyder att det bara finns klimat-comfort.se kvar som leverantör av reservdelar till nymobrännaren. Synd på en så bra brännarkonstruktion att tillverkaren Nymo inte får ändan ur vagnen och fixar till reservdelsförsöjning och nedladdningsbara användarhandböcker.
Fungerar klimat-Comfort? Någon som beställt därifrån? Kanske lika illa där också?
Betyder att Eldkraft fungerar bra till de flesta stora brännarfabrikaten. Pelletsteknik.se fungerar bra till bionordicbrännarna. Finns det några fler som har fungerande och snabba leveranser?
Panna CTC 265 brännare Nymo 200
Hos CTC kan man köpa reservdelar som privatperson till deras produkter utan problem.
Och CTC finns väl inte med i Eldkrafts sortiment om jag minns rätt.
/Vednisse
Och CTC finns väl inte med i Eldkrafts sortiment om jag minns rätt.
/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
Förstår inte varför man fortsätter att handla från pelletsbilen...finns hur många inlägg som helst som talar emot!?!
Problemet som du nämner Lange02 är den samma som för oss BlueFlame ägare...suck!
Mvh//Dave
Problemet som du nämner Lange02 är den samma som för oss BlueFlame ägare...suck!
Mvh//Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
10 m. skorsten
2 vuxna+ 1 tonåring
Beställde en matarmotor till en kmp 6 för en månad sen och har nu försökt nå den snubben i 3 veckor nu utan resultat man undrar hur en sån kan driva en webbbutik utan och leverera de kunderna beställer har dessutom betald den via hemsidan. Har mailat och ringt massvis men ggr. utan resultat så nu får man nog kontakta KO om detta! Varning så handla inget av denna snubbe om du inte vill ha bekymmer de finns andra mer seriösa som säljer dessa produkter!
Davidsson
Davidsson
...som jag skrev innan,varför handlar ni av dessa? Det ringer varningsklockor hela tiden.
Mvh//Dave
Mvh//Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
2 vuxna+ 1 tonåring
10 m. skorsten
2 vuxna+ 1 tonåring