Ecotec A3 - Tider
Ecotec A3 - Tider
I programbeskrivningen till E,1,8 e84 så finnns en liten förklaring på switcharna till matningen
30% - 100%
Undrar: vad menas med 22/0 i tid?
100% borde logiskt vara att den går hela tiden, tycker att 22/0 är ett skumt sätt att ange det på?
Jag antar att de andra angivleserna är: till exempel 50% = 11sek gångtid / 10 sek stilla?
jag kan ju visserligen plocka fram ett tidtagar ur men jag orkar inte fippla med skiten för mycket, det håller redan på och faller isär.
Skall programera en Mitsubishi Alpha2 som skall styra den istället eftersom jag inte orkas slåss mer med kortet i den (löda och laga).
30% - 100%
Undrar: vad menas med 22/0 i tid?
100% borde logiskt vara att den går hela tiden, tycker att 22/0 är ett skumt sätt att ange det på?
Jag antar att de andra angivleserna är: till exempel 50% = 11sek gångtid / 10 sek stilla?
jag kan ju visserligen plocka fram ett tidtagar ur men jag orkar inte fippla med skiten för mycket, det håller redan på och faller isär.
Skall programera en Mitsubishi Alpha2 som skall styra den istället eftersom jag inte orkas slåss mer med kortet i den (löda och laga).
CTC 256B + Ecotec A4
Re: Ecotec A3 - Tider
22/0 betyder att den går 100%, dvs brännarens programcykel är 22 sek inom denna kan man ändra skruvens gång- och stopptid. 22/0 blir då 100%, skruven går 22 sek av de 22 sek som finns i cykeln och står still 0 sek. Medan 11/10 nästan blir 50%....
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Tack 
Helt uppenbart, man skall nog inte läsa teknisk info mitt i natten

Helt uppenbart, man skall nog inte läsa teknisk info mitt i natten

CTC 256B + Ecotec A4
-
- Frö
Frågan är dock varför min brännare inte bryr sig om vad jag ställer in switcharna på.
Jag har testat allt mellan 40 och 70%, men brännaren går och står still lika länge (11-12 sek) oavsett inställning.
För säkerhets skull så har jag även provat att slå av huvudströmmen när jag ställer om switcharna, men samma klena resultat.
Nån som har en idé varför det inte funkar för mig?
Har en Ecotec A3, 15kW från 2003. Skrev 2004 först, men det visade sig vara en -03a.
Jag har testat allt mellan 40 och 70%, men brännaren går och står still lika länge (11-12 sek) oavsett inställning.
För säkerhets skull så har jag även provat att slå av huvudströmmen när jag ställer om switcharna, men samma klena resultat.
Nån som har en idé varför det inte funkar för mig?
Har en Ecotec A3, 15kW från 2003. Skrev 2004 först, men det visade sig vara en -03a.
Senast redigerad av freddielunik den tis 06 mar, 2012 09:32, redigerad totalt 2 gång.
Euronom A25B -72 med en Ecotec A3, 15kW -03, värmer totalt 300m2.
Vad har du version på programet? Brukar sitta en "lapp" på datachipet.
Kan vara så att du har ett äldre program som inte går att förändra matningen.
Jag vet ej exakt när de program som kan förändra matningen kom.
Min gamla A3:a från -97 gick inte att ändra på speciellt mycket. Men en A3:a från -04 tycker jag att det borde gå att ändra på, men det hänger på programversion.
Kan vara så att du har ett äldre program som inte går att förändra matningen.
Jag vet ej exakt när de program som kan förändra matningen kom.
Min gamla A3:a från -97 gick inte att ändra på speciellt mycket. Men en A3:a från -04 tycker jag att det borde gå att ändra på, men det hänger på programversion.
Moderator
-
- Frö
Det står E.1.8e 84 på chippet. Har ingen aning om vad det kan betyda 

Om du ska göra en helt ny styrning så finns det plats för en massa finnesser!! Men om du kollar matning å paus så ser du på lågan lite hur den beter sig,där av kanske du kan fintrimma den biten.Underhållseld å dyligt borde gå och prova sig fram till.
-
- Frö
Det enda jag är ute efter är att ge den lite mer pellets, därför behöver jag ställa om matningen. Problemet är att den inte reagerar på att jag ställer om switcharna.
-
- Frö
Skumt. Helt plötsligt känner den av att jag ställt om matningen.
Dock körde den 50% under tiden den "startade", dvs tills dess att den slutade blinka rött-grönt.
När den slog om till att bara lysa grönt, då gick den även över till att köra matningen efter den tid jag angett via switcharna, hoppas nu bara det fortsätter så här

Dock körde den 50% under tiden den "startade", dvs tills dess att den slutade blinka rött-grönt.
När den slog om till att bara lysa grönt, då gick den även över till att köra matningen efter den tid jag angett via switcharna, hoppas nu bara det fortsätter så här

Start matningen är 50% (så står det i infon till mitt eprom)
CTC 256B + Ecotec A4