*
Re: Nytt roster till Viking Bio - bra kvalité till bra pris!
Hej!
Är det nån på forumet som testat dessa roster och kan ge ett "betyg"?
Mvh Conny
Är det nån på forumet som testat dessa roster och kan ge ett "betyg"?
Mvh Conny
Panna: TMV Alpha 1 -93
Brännare: Viking Bio -06
Termostat: Original panntermostat
Ännu ingen som testat denna?
Hittade den nyss på Tradera men det vore ju kul att se om någon tidigare testat den. Är förresten 2 mm tjocklek samma som Värmebaronens orginal?
CTC 1100 Miljö (c:a 1995), Viking Bio (2006). Mafa 300, Pellets från BioNorr 8 mm. 150 kvm 1,5 plansvilla + 15 kvm garage
roster till bra pris !!
jag har köpt det här rosteret och tycker det fungerar kanon!!
mycket bättre än orginalet..
kan verkligen rekomendera att köpa det här
de är både prisvärt och hög kvalite
/Fredrik
mycket bättre än orginalet..
kan verkligen rekomendera att köpa det här
de är både prisvärt och hög kvalite
/Fredrik
-
- Gallringsobjekt
Hej!
jag köpte detta roster för ca 1 år sen och det har funkat kanonbra det är väldigt lång livslängd på detta roster i jämförelse med viking bio orginal och har många kompisar som köpt detta med och dom är också helnöjda så det här rekomenderar jag verkligen
/Flisan
jag köpte detta roster för ca 1 år sen och det har funkat kanonbra det är väldigt lång livslängd på detta roster i jämförelse med viking bio orginal och har många kompisar som köpt detta med och dom är också helnöjda så det här rekomenderar jag verkligen

/Flisan
Jag har nu kört lite drygt en pall pellets med detta rostret och kan intyga att det fungerar utmärkt.
Jag har tidigare testat ett annat roster med tjockare gods som tog en evighet på sig för att tända.
Denna egenskapen ser jag inte med detta rostret, tiden för tändning skiljer sig inte märkbart ifrån original.
Bra passform samt att man inte slaviskt följt originalets design är nog förklaringen.
Rekommenderas!
Jag har tidigare testat ett annat roster med tjockare gods som tog en evighet på sig för att tända.
Denna egenskapen ser jag inte med detta rostret, tiden för tändning skiljer sig inte märkbart ifrån original.
Bra passform samt att man inte slaviskt följt originalets design är nog förklaringen.
Rekommenderas!

CTC 1100, VIKING BIO, MAFA-MINI, Tigex25
-
- Gallringsobjekt
Kan säga att jag nu har körd sen vår 2010 på den och den ser idag nästan ny ut,det endaste slitage
man kan se är att främre gavels är lite sliten.
Vet inte hur länge ett roster brukar hålla
Mvh Nisse
man kan se är att främre gavels är lite sliten.
Vet inte hur länge ett roster brukar hålla

Mvh Nisse
Egor duplomat 84 vikingbio 06