Hade problem för 2-3 månader sedan med "Blockering Pellets". Det visade sig vara "kastsstjärnan"/tandhjulet som byttes och sedan har jag inte sett problemet alls.
Nu har en variant av problemet uppdagat sig, samma felmeddelande....."Blockering Pellets" (i alla fall två gånger)
Var jag uppe mitt i natten och det slutade med att jag gav upp och gick och lade mig för att orka upp till jobbet så någon djupare felsökning har inte gjorts.
Till skillnad från förra gången då tandhjulet var boven så snurrar nu kedjan, men den orkar inte driva runt doserhjulet. Doserhjulets piggar ligger ann mot "kastsstjärnan"/tandhjulet och det blir liksom låst läge.
Motorn driver axeln ändå, men axeln slirar inne i doserhjulet tack var att det sitter fast mot "kastsstjärnan"/tandhjulet.
Hänger ni med och har ni några ideér?
Som grädde på moset märkte jag att det dessutom rök in bakvägen upp via matarröret

Läst på lite och skall försöka montera ner den för att kolla på slussvingarna samt kolla upp det tips som Ingto tipsade om i en ganska nystartad tråd.
Kan dessa två problem på något sätt hänga ihop???
Tacksam för all hjälp jag kan få för att börja med någon form av vettig felsökning.
Har aldrig plockat isär brännaren mer än det som behövdes för att byta tanddrev.
Typiskt nog drar jag utomlands på Lärdag och måste få ordning på detta då jag inte vill lämna tjejen hemma med detta problem i knät

//Jocke