Hur brukar ni ved-eldare göra på sommaren ?
elda lite mot 1 tank, hur ofta ?
Eller köra på Elpatron ?
Kör ni ved eller Elpatron på sommaren?
-
- Pannrumshärskare!
Jag har bara haft kombi pannan under sommaren. Då eldade jag med en dags mellanrum typ.
Som grannen har nu så eldar han typ var femte dag under sommaren eller längre mellan. Så jag räknar med att köra typ en panna / vecka .. Kanske nån extra då och då.
Som grannen har nu så eldar han typ var femte dag under sommaren eller längre mellan. Så jag räknar med att köra typ en panna / vecka .. Kanske nån extra då och då.
Nu: Calmar V33 med 2*750l ack.
Förr sketen CTC total ... yacks
Förr sketen CTC total ... yacks
Har 1600 l. vatten och eldar kanske var 5:te dag när barna inte vill ha varmt i poolen. När barnen vill ha mera värme i deras 10m3 plaskpool så får dom bära in veden och jag tuttar på. När jag har full värme i tankarna så kör jag igång värmeväxlaren och kan höja tempen på 10m3 vatten ca:4-5gr i timmen under några timmar innan vattnet i tankarna blir svalt.
VED ÅRET RUNT
Jag kör med ved året runt!!!
Har en 500 lit. acc som räcker bra och laddomat 4030 till den!
Brukar få elda varannan dag på sommaren gör då av med ca 0,5 kubik per vecka och ca 1,5 kubik i snitt under hela året per månad!
veden är gratis!!
Har en 500 lit. acc som räcker bra och laddomat 4030 till den!
Brukar få elda varannan dag på sommaren gör då av med ca 0,5 kubik per vecka och ca 1,5 kubik i snitt under hela året per månad!
veden är gratis!!