Jag har den gamla typen med låda och damask, dock numera utan damask - se annan tråd ang ombygge av Pellistore till nya modellen. Jag har lagt en bild där om någon är intresserad.
Styrboxen verkar vara hemlig - hittar nästan ingen info om denna på detta forum. Bruxen är inte till mycket hjälp - det står bara att den skall köra fläkten i 4 minuter om inte nivågivaren detekterar pellets inom 30 sekunder.
Jag undrar vad lysdioderna indikerar. Grönt fast sken verkar vara OK-indikator. Men vad betyder blinkande grönt? Om det lyser rött - kan den resettas på annat sätt än med Power off-on?
Och framför allt: Hur felsöker jag att den vägrar starta fläkten? Fläkten går ua om den får spänning separat.
Tips på dokumentation vore super!
Pellistore - tömmningsfläkten startar inte!
Pellistore - tömmningsfläkten startar inte!
//JOD
Pannrum fixat 2011 med:
Janfire NH, begagnad
Janfire pelletspanna, Ny
Pellistore PCS , begagnat
Pannrum fixat 2011 med:
Janfire NH, begagnad
Janfire pelletspanna, Ny
Re: Pellistore - tömmningsfläkten startar inte!
Har det fungerat förut och nu slutat eller har det aldrig funkat?
Får du spänning på kortets utgångar för fläktarna? Om inte kan det vara nån säkring som gått.
/Jörgen
Får du spänning på kortets utgångar för fläktarna? Om inte kan det vara nån säkring som gått.
/Jörgen
100 m2 från 1936 med dålig isolering, ETA PC25, Pellistoreskruv i snickrat bulkförråd och ett mellanförråd.
Re: Pellistore - tömmningsfläkten startar inte!
Jag har köpt magasinet beg. Fläkten som följde med har trasig fläktturbin men motorn går om den får spänning. Har nu skaffat en alternativ fläkt men den får ingen spänning från kortet. Det finns en säkring på kortet - jag förutsätter att den är sitter på ingående nätspänning då det inte finns två säkringar till för skruvmotor och för fläkten.
Jag är intresserad av en bättre förklaring på lysdiodernas indikeringar samt ett schema eller funktionsbeskrivning på kortet. Detta borde existera....
Jag är intresserad av en bättre förklaring på lysdiodernas indikeringar samt ett schema eller funktionsbeskrivning på kortet. Detta borde existera....
//JOD
Pannrum fixat 2011 med:
Janfire NH, begagnad
Janfire pelletspanna, Ny
Pannrum fixat 2011 med:
Janfire NH, begagnad
Janfire pelletspanna, Ny