Hur har ni ställt in era Biomatic+ med shuntstyrning???
Hur har ni ställt in era Biomatic+ med shuntstyrning???
Jag får inte till inställningarna på min nya panna. Styrningen till shunten fungerar inte för fem öre. Hur i helsefyr ställer man in allt? Har försökt nå Mats L som min installatör envist hänvisar till utan kontakt. Vore tacksam om man kunde få ta del av era inställningar så man får något att utgå ifrån och gärna förklaringar til desamma.
//Kjelle
Thermia Biomatic+ /Bequem 15/ Bulkförråd ca 3 kubik/4 met skruv
-
- Prima virke
Hej Kjelle,kjeand skrev:Givetvis så kommer jag att lägga upp mina egna inställningar här så kanske någon kunde ha vänligheten att kommentera dem efter som Thermia inte behagar göra det eller rättare sagt den här mystiska Mats L.
Jag bor i Vallentuna och har en Biomatic20+ med shuntstyrning. Om du har tid kan du ju komma förbi och skriva av mina inställningar. Skicka ett "PM" så kan jag ge dig adressen. Mats Larsson är mycket svår att få tag på det har jag också personlig erfarenhet av.
Biomatic 20+, hemsnickrat veckoförråd, dragbegränsare.
Tack för erbjudandet, PM:et är skickat.ing._med_pellets skrev:Hej Kjelle,kjeand skrev:Givetvis så kommer jag att lägga upp mina egna inställningar här så kanske någon kunde ha vänligheten att kommentera dem efter som Thermia inte behagar göra det eller rättare sagt den här mystiska Mats L.
Jag bor i Vallentuna och har en Biomatic20+ med shuntstyrning. Om du har tid kan du ju komma förbi och skriva av mina inställningar. Skicka ett "PM" så kan jag ge dig adressen. Mats Larsson är mycket svår att få tag på det har jag också personlig erfarenhet av.
//Kjelle
Hej Kjelle,
Hej "ing._med_pellets"!
En nyfiken fråga bara, vem installerade din panna? Någon här i trakten?
//Kjelle
Jag ser ljuset i tunneln...
Hej!
Ville bara meddela att jag var på hem & villa-mässan igår och lyckades få tag på Mats Larsson från Thermia, helt otroligt! Om han håller vad han lovat så kommer han hem till mig imorgon och trimmar/ställer in pannan. Jag åerkommer här i tråden om resultatet av hans besök.
//Kjelle
Ville bara meddela att jag var på hem & villa-mässan igår och lyckades få tag på Mats Larsson från Thermia, helt otroligt! Om han håller vad han lovat så kommer han hem till mig imorgon och trimmar/ställer in pannan. Jag åerkommer här i tråden om resultatet av hans besök.
//Kjelle
//Kjelle
-
- Prima virke
Re: Jag ser ljuset i tunneln...
Jag var på Hem & Villa-mässan idag och jag tvivlar på att han hade tid.kjeand skrev:Hej!
//Kjelle

-
- Fröträd
Åhhhh! Så ni har sett Mats???????????
Detta måste jag skriva till Aftonbladets Anrell om. Jag vet en som eventuellt sett osv...........................................
Men å andra sidan så har ni bara sett han en gång och hur vet ni att det var han? Jag är skeptisk. Du hittar inte fantomen- han hittar dig.
Och om han kommer hem till dig Kjeand, njjae.
Återkom med info. Känn dig utvald i så fall. Detta skulle vara större än att få en komet i huvudet, större än att vinna 67 miljoner på lotto, större än.....
Ja, jag raljerar rejält men har man sökt karln sen i Maj och fortfarande inte hört ett ljud då blir man sån
Förlåt kära moderator att jag spårade ut i tråden.
Detta måste jag skriva till Aftonbladets Anrell om. Jag vet en som eventuellt sett osv...........................................
Men å andra sidan så har ni bara sett han en gång och hur vet ni att det var han? Jag är skeptisk. Du hittar inte fantomen- han hittar dig.
Och om han kommer hem till dig Kjeand, njjae.
Återkom med info. Känn dig utvald i så fall. Detta skulle vara större än att få en komet i huvudet, större än att vinna 67 miljoner på lotto, större än.....
Ja, jag raljerar rejält men har man sökt karln sen i Maj och fortfarande inte hört ett ljud då blir man sån

Förlåt kära moderator att jag spårade ut i tråden.
The sky isn´t the limit- ground is
-
- Prima virke