Shunt styrningen Biomatic 20+
Thermias Manual!
Hej jag fick idag efter kontakt med Thermia per telefon en 14 sidig manual till shuntstyrningen per fax! jag scannar in den ikväll och lägger ut den om det finns intresse!
Bilder är dock i låg upplösning då jag har en gammal fax!
/Pär
Bilder är dock i låg upplösning då jag har en gammal fax!
/Pär
-
- Fröträd
-
- Fröträd
om du har ett orginal i pdf så kan du väll maila den så lägger jag ut den i stället för mitt egeninskannade som thermia först har faxatThe Burner skrev:Har den som pdf. Går den att lägga in här på nåt sätt??
Kanske nåt för Pelle? Nån sida där man kan lägga upp dokument, bilder mm. som man kan "peka" till??
min mail är par@pbitkonsult.se
Re: 14 sidiga manualen från Thermia!
parb skrev:Hej!
den 14 sidiga manualen finns nu för nerladdning på
http://www.pbitkonsult.se/shunt.pdf
Ja den var ju lite bättre än min som jag fick med.

edit: så där, då har man lagt in Nattsänkning på 4 grader oxå, gick ju smidigt med en riktig manuall.

Thermia Biomatic 20+ med 200kg förråd.
-
- Lärjunge!
Jag är lite illa påläst så därför undrar jag....
Är shuntstyrningen standardmonterad på pannan eller är det tillval? Hade annars tänkt montera en separat shuntstyrning då jag råkar vara förtjust i innegivarsystem typ Thermomatic CBJ mfl.
Har för mig att jag har sett en biomatic med vanlig standard ESSBE-shunt. Isåfall är det ju bara att bulta fast styrningen
Är shuntstyrningen standardmonterad på pannan eller är det tillval? Hade annars tänkt montera en separat shuntstyrning då jag råkar vara förtjust i innegivarsystem typ Thermomatic CBJ mfl.
Har för mig att jag har sett en biomatic med vanlig standard ESSBE-shunt. Isåfall är det ju bara att bulta fast styrningen
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
-
- Fröträd
Jag har en Biomatic 20+ med min gamla, väl fungerande, shuntstyrning kopplad till. Styrningen är en Thermomatic Combi med både ute och innegivare (styrning på utegivaren med framledningskurva och med innegivaren som maxbegränsare). Jag har kvar min gamla essbe-motor också. Den passade till shunten som levererades med pannan.
Den fungerar som sagt jättebra, vilket man inte kan säga om min 6 veckor gamla Biomatic 20+, som står stilla med fastkärvad skruv (se tråden Thermia......)

Den fungerar som sagt jättebra, vilket man inte kan säga om min 6 veckor gamla Biomatic 20+, som står stilla med fastkärvad skruv (se tråden Thermia......)

Biomatic 20+, 800 liter veckoförråd, Thermomatic Combi shuntstyrning.
Min shuntautomatik funkar inte än... Thermia...
Nån som vet ifall det var nåt krux vid installation av exp kortet? Min installatör gick bet när han var här och jag har inte orkat engagera mig i det men har en känsla av att det kan vara nåt simpelt... Thermia verkar inte ha nån vidare koll på det här med manualer... om man ens får nån.
Jag valde till en rumsgivare oxå, kanske är det detta som spökar.
Men!
Jag fick en pdf manual på expansionskortet från Thermia themselfs! Original! Skicka ett mail så mailar jag tillbaka.
ekorteback@hotmail.com
manualen hjälpte tyvärr inte installatören...
Jag valde till en rumsgivare oxå, kanske är det detta som spökar.
Men!
Jag fick en pdf manual på expansionskortet från Thermia themselfs! Original! Skicka ett mail så mailar jag tillbaka.
ekorteback@hotmail.com
manualen hjälpte tyvärr inte installatören...
Biomatic 20+, Thermias shuntstyrning