Om du tittar på det högra kontaktstycket, så ser du att den bruna är fas (L1), den blåa är nolla (0) och den gulgröna är jord. Sannolikt kommer fasmatningen till oljebrännaren via termostaten - därför är den brun. När jag konverterade min panna till pellets, bytte vi sladd helt och hållet därför att det visade sig att originalsladden från VB innehöll avstörningsmotstånd som originalsladden inte hade, samt att den - likt dina två- var spegelvänd. Det som är tydligt är att CTC 1100 Family är en helt annan best än CTC 1200 Ekonomi rent elektriskt.
En sak är jag säker på: Du
måste ha en sladd med minimum 4 trådar för att få pli på Viking Bion. Alternativt kan du få tag på den termoavkännare som finns som tillbehör till brännaren, och låta brännaren själv styra pannan istället för tvärtom.
Det du måste få tag på är: Anslutningskabel Värmebaronens beställningsnurmmer: 6131 Den kostar 155 kronor + moms
Om du sedan vill ha möjligheten att låta brännaren styra temperaturen i pannan, behöver du: Panntemperaturgivare VB 3310 som kostar hiskeliga 871 kronor inklusive moms.
Oavsett så är funktionen så att kretskortet i Viking Bion är spänningssatt hela tiden via den svarta ledningen. Detta är därför att den skall kunna renblåsa efter termostatfrånslag. Sättet man styr det på är alltså via det jag kallar triggern - den som i brännaren är brun - B4. Om jag haft kopplingsschemat för CTC 1100 så skulle jag kunnat guida dig bättre, men eftersom de är lite olikt uppkopplade din och min panna, måste jag hålla mig till det jag vet säkert, och det är hur brännaren vill ha det