Hej.
Jag står inför ett val. Jag har forskat och letat men är fortfarande clueless. Jag vet att utbudet är begränsad och ungefär vad det finns för olika val men jag har inte stött på någon som har en laddpanna ännu.
Jag har ett hus på 200Kvm, gårdshus på 150Kvm matat via kulvert. Gammal brännare och panna. Stort vv behov (10 pers)
Är det någon därute som har jämförbara förhållanden som har en laddpanna till ackumulator tank? Vad har ni för anläggning? Är ni nöjda? Något ni önskar att någon hade påpekat innan ni köpte?
Jag är tacksam för all insatts
Hoppfullt
Ratman
Molkom, Värmland
Någon som använder pellets Laddpanna?
Någon som använder pellets Laddpanna?
Hus 200Kvm
Gårdshus 130 Kvm matad via kulvert
Ecotec MiniQ 25kW
Ecotec Bioline 25kW
Effecta Tekniktank EP 750L BBS
Laddomat 11-30, 57°C
Gårdshus 130 Kvm matad via kulvert
Ecotec MiniQ 25kW
Ecotec Bioline 25kW
Effecta Tekniktank EP 750L BBS
Laddomat 11-30, 57°C
Jag har "laddpanna" mot acktank och värmer nästan 270m² med golvvärme. Men vi är "bara" 4 stycken i hushållet och ingen kulvert.
Jag är i allafall relativt nöjd med anläggningen efter ombyggnaden i samband med solfångarmontaget (när rörkrökarna gjorde sitt jobb var man inte lika insatt, som nu, i hur det borde vara). Nu är kanske inte min pannbeteckning något som du kan söka på då den inte längre finns kvar som TMV men Nibe har/har haft en likvärdig även ett annat företag som jag inte kommer ihåg vad det heter just nu.
Så jag vet inte om vi "lever" upp till dina "jämförbara förhållanden".
Men om du tycker det så får du gärna ställa fler frågor och då kanske det vore bättre med ett tfn-samtal då det tar "lite tid" att få en del frågor utredda via forumet.....
Jag är i allafall relativt nöjd med anläggningen efter ombyggnaden i samband med solfångarmontaget (när rörkrökarna gjorde sitt jobb var man inte lika insatt, som nu, i hur det borde vara). Nu är kanske inte min pannbeteckning något som du kan söka på då den inte längre finns kvar som TMV men Nibe har/har haft en likvärdig även ett annat företag som jag inte kommer ihåg vad det heter just nu.
Så jag vet inte om vi "lever" upp till dina "jämförbara förhållanden".
Men om du tycker det så får du gärna ställa fler frågor och då kanske det vore bättre med ett tfn-samtal då det tar "lite tid" att få en del frågor utredda via forumet.....
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.