Nej, Torsten. Uppvärmning är inte prioritet hos bling-bling folket. Det är det jag försökt lyfta fram hela tiden, och fått alla mot mig. Mitt kök är det samma som satt i huset när jag köpte det för 10 år sedan

- och det är från 1960 talet. Jag tror jag skulle kunna byta utan att ha för dåligt samvete för att få något som mer passar vår tid och har mera förvaringsutrymmen.
Men värmen tummar jag inte på. Tänk vad skönt när det kommer riktigt varmt vatten ur kranen och man inte behöver klä på sig som om man var på polarexpedition inomhus. Som sagt var; hos mig går det åt dryga 20 000 i pellets, och det tycker jag är lite i överkant. Ett hus som mitt i normalt skick skulle enligt Energimyndghetens kalkylator göra av med kring 11 - 12 000 kronor per år i pellets. Det gäller bara att hitta, och täppa till hålen i klimatskalet, så går pelletsförbrukningen ner.
Med huset upp i normalt skick, så skulle jag kunna elda varmt för 4 500 - 6 000 kronor i ved - alltså kring hälften. Problemet är att jag har ingenstans att sätta en vedpanna och de obligatoriska acktankarna - så det får bli med tanken. Dessutom: Det skulle ta lång tid att nå break even, samtidigt som det är bökigare. Så pellets är nog det rätta för mitt hus.