Jag har förmodligen den gamla modellen.
Det sitter 4 st små vridpottar inne i brännaren på kretkortet p1, p2, p3, p4, heter dom.
p1, är för start mängden...
Precis efter att jag köpt brännaren så kontaktade jag tillverkaren för råd ang. inställningarna och jag fick då ett nytt relä hemskickat eftersom det var fel typ monterat i dom första brännarna som tillverkades...
Nej jag har aldrig mätt något drag.
Brännaren i sig är tät mot pannan..
Däremot så är luckan som brännaren är monterad på inte helt tät..
Det syns på golvet framför pannan när den poffat då hostar den ur sig lite aska på golvet... (Mycket lite)
samt att det blir rykigt inne i pannrummet efter en poff. Skulle det vara helt tätt så borde det ju inte bli rykigt tycker jag..
Hur viktigt är det att det är 100% tätt?
Brännarens fläktspjäll är ju öppet hela tiden det också så där går det ju in en massa luft...
Rökgasexplosioner med Iwabo villa-s
Om du kan, så ha lägre lutning på matarskruven. Det blir jämnare matning med typ 30 grader än 45. har du rengjort skruven nyligen så tar det någon dag innan det blir jämnare matning... ( egen erfaren het ) jag hade problem med ojämn matning när jag ändrade lutning på skruven. har testat alla lutningar och ca: 30 grader verkar funka bäst för mig i alla fall...Iwabo matarskruv med Iwabo S1X brännare och ctc 1100 panna 

Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
ca 8m skorsten 100mm slang.