Ny panna - det bidde Focus P30, ingen Combifire
Ny panna - det bidde Focus P30, ingen Combifire
Jag bor inte i huset, och är inte intresserad av underhåll och pyssel. Jag har bestämt mig för att köpa en 30kW panna, och kan få Focus PE30 för 22500 inkl moms o frakt, samt Combifire m spaksotning för 25000 inkl moms o frakt.
... sen visade det sig att Combifiren ingalunda var på 30 kW, så det blev en Focus till sist. Fick hem den idag och med litet besvär nedbaxat den i källaren. Sen skall den installeras också, vilket lär bli ett bekymmer då alla %¤"#%¤# rörmokare är så ¤#%&"#¤%# upptagna.
Oljan tog iaf slut idag också, så det blev till att tanka lite på macken. Usch usch usch. Dyrt!
... sen visade det sig att Combifiren ingalunda var på 30 kW, så det blev en Focus till sist. Fick hem den idag och med litet besvär nedbaxat den i källaren. Sen skall den installeras också, vilket lär bli ett bekymmer då alla %¤"#%¤# rörmokare är så ¤#%&"#¤%# upptagna.
Oljan tog iaf slut idag också, så det blev till att tanka lite på macken. Usch usch usch. Dyrt!
Senast redigerad av kamrate den mån 19 sep, 2005 23:34, redigerad totalt 1 gånger.
i ditt fall så skulle jag rekomendera en panna som är gjord för att köra mot actank med vvb eller dubbla slingor, typ thermia bionet. kanske två st tankar där med vattenslingor i båda och i serie
i en så sätter du sedan en elpatron som backupp och för sommar-vv.

Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden

-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Re: Ny panna - det bidde Focus P30, ingen Combifire
Men den finns i 40 kW utförande..kamrate skrev: ... sen visade det sig att Combifiren ingalunda var på 30 kW.

Även den finns med spaksotning..
Då har den 12 tuber mot 8 i 20 kW men den kostar 5000:- mer..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Re: Ny panna - det bidde Focus P30, ingen Combifire
Men den finns i 40 kW utförande..André skrev:kamrate skrev: ... sen visade det sig att Combifiren ingalunda var på 30 kW.

quote]
Jo, jag fick offererat den också (gissa varför han har pris på den ute nu he he) men tyckte att det var lite mycket med 40 kilo, fast det var ju innan jag handlade rostfri insatsslang idag till billig peng (oanvänd, 8 m/150 mm/1500 kr). Sen var det dags att slå ihjäl beslutsångesten och handla, så då blev det Focus!