pelletsbilen.se

Skriv svar
jogy
Frö

pelletsbilen.se

Inlägg av jogy »

Jag hoppas att jag inte förargar någon (annan än pelletsbilen.se), jag vill dock varna för denna återförsäljare. Jag har haft beställning liggandes hos pelletsbilen i flera veckor utan att få någon feedback eller svar på kontaktförsök. Jag har nu försökt häva köpet.

Pelletsbilen har alla förutsättningar för att lyckas och hamnar högt i div sökningar samt har en attraktiv websida men utifrån mina erfarenheter kan jag inte rekommendera denna återförsäljare. Om ni ändå handlar där då gör inte som jag och välj kortbetalning eftersom ni blir debiterade i förskott. Det är tråkigt och synd när förtroendet för webhandel misshandlas av personer som inte sköter sina åtaganden som pelletsbilen gjort.

Jag har även kontaktat pelletsbilen och bett dem kommentera förseningarna samt meddelat att jag kommer dela med mig av mina erfarenheter av dem om de inte återkopplar.

Har du några erfarenheter av denna återförsäljare, har jag bara haft otur?
Bionet 12D, Dalatanken 750l
Zunil
Frö

Inlägg av Zunil »

Välkommen i klubben...

Har väntat på grejor en månad nu.
Hade bråttom och företaget verkade seriöst och omtalat så jag förskottsbetalade, dum som man är.

De vill helst bli kontaktade via mail, jag har provat både via hemsidan och min vanliga mail.

Jag har mailat om lev. besked 3 ggr utan resultat. (i en allt otrevligare ton)
Jag har ringt ett X antal ggr.
Jag har talat in med. på mob.svar.

Allt utan resultat. De är okontaktbara.

Dessutom har de fått "fel" på hemsidan så min order, inloggning mm. har försvunnit.

Återstår bara att anmäla eller hämta sina grejor.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Inlägg av bergatorparen »

Det finns ett skäl till att jag inte någonsin handlat hos dem: De är på tok för dyra! :twisted:
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Ichgary
Prima virke

Inlägg av Ichgary »

Jag har också handlat där, det stod lev inom 48 timmar..
Jag väntade 8 dagar och det tycker jag var i överkant..
Fröling S4 Turbo 40kW
En stor 4m3 tank dubbla Vv-slingor
och en ESBE-Bivalent shunt med ERA shuntstyrning.
nesnah
Späd planta

Inlägg av nesnah »

beställde mina delar en fredag, och det damp ner i lådan måndagen efter. positivt överraskad där.
men, fick fel hysteres på chipet, och har försökt få detta fixat i drygt en månad. inte ett svar på ett enda mail. har nu tröttnat och kommer ta in arn i detta ärende.
synd, för det verkar annats lovande...
CTC1100 - PellX 20 (KMP) - Hafa 300 veckoförråd
nesnah
Späd planta

Inlägg av nesnah »

bergatorparen skrev:Det finns ett skäl till att jag inte någonsin handlat hos dem: De är på tok för dyra! :twisted:
vad finns det för billigare alternativ? tar gärna emot tips...
CTC1100 - PellX 20 (KMP) - Hafa 300 veckoförråd
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Inlägg av bergatorparen »

Jag ser att du har PellX brännare, då är Forco bra eftersom KMP och PellX har många gemensamma komponenter.

Annars har du Rinkaby Rör som har lite utav varje till trevliga priser, du har "Ring-för-pris" alias dinvvsbutik.se - som har vissa saker som de har bra priser på.

Så här är ett par-tre länker:

http://www.forco.se
http://www.rinkabyror.se
http://www.dinvvsbutik.se

Och fler finns, men detta är de jag kan komma på i farten :wink:
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
jogy
Frö

Köpet hävt

Inlägg av jogy »

Jag startade ju denna tråd igår efter att ha tröttnat helt på pelletsbilen.se och skärpte tonen samt postade i bland annat detta forum. Det ledde till att pelletsbilen.se plöstligt ändrade min orderstatus till skickad. Dock efter jag både ringt (telesvar) och mailat och förklarat att jag vill häva köpet och avser driva det vidare om inte full återbetalning skedde. Uppenbarligen läser man den e-post man får men struntar i innehållet. Eftersom jag önskade hävning av köpet och fick svar att varan var skickad så återkopplade jag att jag inte ville ha varan längre och bestred att jag skulle lösa ut eller betala frakt osv. Det i sin tur resulterade i en makulering av ordern och senare också en återbetalning av mina pengar.

Kort sagt så från min sida så är jag "nöjd" med resultatet och att jag slapp driva det vidare.

MEN det är helt sjukt hur man driver sina affärer och med vilken arrogans man behandlar sina kunder. Att mitt hot att driva saken vidare om jag inte får tillbaka mina pengar resulterar i en "skickad" status som visar sig inte alls vara någon vara påväg utan lika snabbt makuleras är hårresande. Ingen gång under den här resan, trots flera tillfällen att förklara leveransförseningar eller vad fasen som helst för att hålla mig som kund någerlunda uppdaterad och nöjd, så tar man chansen. Det är förbaskat dåligt av pelletsbilen.se och jag kan fortfarande inte rekommendera att handla av dem. Ni som trots allt fått snabba leveranser är bara att gratulera övriga som överväger att handla bör ABSOLUT inte betala med kort och då sett till postförskottskostnaden och de höga priserna man tar ut så är mitt generella råd att undvika pelletsbilen.se.

Långt inlägg, men jag blir så förbannad och besviken på sånt här... Det sabbar förtroendet för webhandel och sådana aktörer skall bort från marknaden. För min del letade jag reda på en lokal aktör som med stort engagemang och intresse ordnade så jag fick mina podukter samma dag och till halva priset mot pelletsbilen. Mycket mer jobb för mig men all heder till alla engagerade småskuttar som inte har flashiga websidor och som bryr sig om sina kunder.
Bionet 12D, Dalatanken 750l
Zunil
Frö

Inlägg av Zunil »

Hoppla!

Min order är visst också skickad. Än är grejorna dock inte hemma...

"Forum POWER" :twisted:
janne145
Ungskog

Inlägg av janne145 »

Köpte också processor av Pelletsbilen. Skulle haft med 20 gr hysteres men fick en med 10 gr. Han hade satt en handskriven lapp på den där det stog 20gr. Försökte ringa och maila men ingen svarade.
Jag kommer aldrig mer att handla av pelletsbilen. Därför har jag en processor att sälja, det är senaste uppgraderingen till px21 men med 10 gr hysteres. får jag 100:- + frakt?
Jag hade nog tur som fick något alls.
CTC 1100- 96, PX21-05, Tigex 25. 85 m2 boyta 23gr, 70 m2 källare15 gr. skorsten med insatsrör 100 mm. veckoförråd. Skulle sätta in lite bilder om jag visste hur man gjorde.
bslask
Gallringsobjekt

Inlägg av bslask »

Inlägg borttaget
Senast redigerad av bslask den ons 02 mar, 2011 15:52, redigerad totalt 1 gånger.
rod02
Pannrumshärskare!

Inlägg av rod02 »

http://shop.covarme.se
Triaclåda
Pellx Triaclåda
2 833,00 kr

Där borde det blivit lite fel......

Edit: Det var nog något annat än jag trodde. Såg lite större ut än triacmodulen.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Skriv svar