Undrar om nån vet vilka lager det är som sitter i fläkten på kmp px21.
Den har börjat låta lite trött och tänkte handla nya lager. Vet att vissa har köpt lagren på Clas i sjön men vilka då. artikelnummer eller nått dyligt.
Tänkte kolla om nån hade det i huvudet så jag slipper riva brännaren innan jag har nya lager.
Behövs det nått specialverktyg för att byta dem...nån liten avdragare eller nått. Hur har ni andra gjort?
Lager till fläkten
Lager till fläkten
Tmw Alpha 1, KMP px21, veckoförråd, solett småsäck. Under intrimmning.
Undrar om det inte är samma lager till de flesta torinfläktana.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... =lagerbyte
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... =lagerbyte
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Jag har bytt lager på min fläktmotor, inte speciellt svårt, men rappliga gräjer är det, tunnplåt som är bockat som lagerhus.
lagren är SKF 626 2Z, eller rs2(som har gummitätningar, går dock lite tyngre)
har ingen bild nu men kan fixa senare
Håkan
lagren är SKF 626 2Z, eller rs2(som har gummitätningar, går dock lite tyngre)
har ingen bild nu men kan fixa senare
Håkan
CTC Total-85 Pellx (gordix-effecta)-08
8 tums stålrös skorsten. 15m kulvert in till 110m2 boyta tidigare, nu källarnora 418 år 1953 och elkasett.
8 tums stålrös skorsten. 15m kulvert in till 110m2 boyta tidigare, nu källarnora 418 år 1953 och elkasett.
Jag är intresserad av hur man byter lager i fläkten. Jag har en papst och mitt lager låter inte friskt. Jag har haft isär fläken en del ikväll men det verkar knepigt att komma åt lagret. Hur ska man göra för att lossa fläkten från axeln? eller ska man lossa rotorn från axeln?
Själva fläkten sitter ju inne i fläkthuset medan lagret sitter utanför.
Var kan man köpa lager nuförtiden? CLas Ohlsons har utgått, Biltema och Jula har inget som passar. Är det SKF som gäller då?
Själva fläkten sitter ju inne i fläkthuset medan lagret sitter utanför.
Var kan man köpa lager nuförtiden? CLas Ohlsons har utgått, Biltema och Jula har inget som passar. Är det SKF som gäller då?
Baxi Solo Plus, 2x750 acc, KMP PX21. ÖTAB Pellets.
164kvm hus + 70kvm garage.
164kvm hus + 70kvm garage.