Neova småsäck

Skriv svar
Danne031
Lärjunge!

Neova småsäck

Inlägg av Danne031 »

Tycker det är så mycket snack SE eller att jaga billigt på Byggmax osv, så jag tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter. Lite särskilt för att många verkar ha något emot Neova för att de är en elak dyr jätte, typ ;)

Har snart eldat upp min artonde pall, dvs jag har personligen burit och öppnat 936st småsäckar.
Ingen har varit illa svetsad eller åverkan på, alla har varit hård och jämnfin pellets utan nämnvärt med spån. Damm har jag aldrig upplevt och då fyller jag ett mafa midi. 2ggr har jag rensat botten av skruvanslutningen fast det har visat sig onödigt. Jag har aldrig upplevt vare sig sintring eller oförbrända/dåligt förbrända pelletsar.

Något dyrt kanske? Ptja, 2550/pall hemkört senast jag beställde, kommer 4 till i veckan. Inom 10 arbetsdagar säger de vid beställning (jag handlar av Telge), och det har kommit efter 4-9 dagar, aviserat med samtal och sms dagen innan.

Ville bara dela med mig som sagt :)
CTC 265B -75, PellX P21 -09, 750l ack-tank, solpaneler
Hus från -54, ca 120+80+40kvm uppvärmd yta
Elektrikare, nybliven husägare och vansinningt okunnig om vattenburet i allmänt.
Mitt lilla projekt
J:son
Fröträd

Inlägg av J:son »

Kära Danne031.
Tänk att du irriterar dig så mycket på mitt enkla lilla inlägg om Stora Enso pellets!???
Allt det där du säger om CITAT: "sintring och oförbrända pelletsar",
har jag alldrig upplevt! Kanske beror det av att jag har en Janfire och eldar i?? Tror i och för sig inte det.
Allt med Stora Enso har varit till min fulla belåtenhet och jag kan inte rå för att det irriterar dig.
Ang. NEOVA som du eldar med, även om det är lite dyrt, har jag inget ont att säga. Jag tror dig när du säger att du är helnöjd med dem. Dom är säkert så bra som du säger.
Kanske du har eldat med Stora Enso själv och har andra erfarenheter än mig. Dom är du, i så fall, helt berättigad att ge uttryck för. Jag kommer att tro på det du säger är din erfarenhet, utan att känna mig det minsta irriterad.
Vänligen
2-plan funkisvilla -45, m källare. 98 kvm+71 kvm biarea. Eryl TV3 30 kwh, 1997 kombi,KWZ150,
JanFire flex.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Inlägg av bergatorparen »

@ Danne031: Jag har har gjort precis samma erfarenheter som du, fast med den varianten att min lokala ÅF har kört med nära Stora Enso priser om du direktbeställer hos honom. Mycket fin pellets med mycket enhetlig kvalitet. Kan i högsta grad rekommenderas Bild
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danne031
Lärjunge!

Inlägg av Danne031 »

J:son skrev:Kära Danne031.
Tänk att du irriterar dig så mycket på mitt enkla lilla inlägg om Stora Enso pellets!???
Allt det där du säger om CITAT: "sintring och oförbrända pelletsar",
har jag alldrig upplevt! Kanske beror det av att jag har en Janfire och eldar i?? Tror i och för sig inte det.
Allt med Stora Enso har varit till min fulla belåtenhet och jag kan inte rå för att det irriterar dig.
Ang. NEOVA som du eldar med, även om det är lite dyrt, har jag inget ont att säga. Jag tror dig när du säger att du är helnöjd med dem. Dom är säkert så bra som du säger.
Kanske du har eldat med Stora Enso själv och har andra erfarenheter än mig. Dom är du, i så fall, helt berättigad att ge uttryck för. Jag kommer att tro på det du säger är din erfarenhet, utan att känna mig det minsta irriterad.
Vänligen

Hej, jag förstår inte vad du pratar om över huvud taget :D

Det fanns ingen tråd om Neova på de första sidorna så jag startade en, thats it. Det är den enda pellets jag eldat med förutom ungefär 10 säckar av....ööhh..jämtkraft tror jag, när min tog slut ett tag förra vintern (den var skrääääp), så norpade jag morsans.

De ämnen som verkar behandlas mest är SE och Byggmax, så jag nämnde dom därför :D
CTC 265B -75, PellX P21 -09, 750l ack-tank, solpaneler
Hus från -54, ca 120+80+40kvm uppvärmd yta
Elektrikare, nybliven husägare och vansinningt okunnig om vattenburet i allmänt.
Mitt lilla projekt
Skriv svar