Friskt kopplat hälften brunnet
Nä, riktigt så illa är det inte.
Nu går brännaren på manuellt läge för att slippa köra på elpatron. Det fungerar ivarjefall, fast tusan vad T-röd var eldfängt *ler*
Nåväl, det som händer när man försöker starta brännaren är att askskrapningssekvensen körs två varv, där efter röd lampa och meddelandet - FEL startsekvens. Sedan är det två olika händelseförlopp.
1. Askskrapsmotorn fortsätter att gå samtidigt som matarskruven hystar in pellets som en galning och stannar inte förrän man stannar den manuellt eller den stannar på grund av att det är knöfullt med pellets i fallschaktet.
2. Askskrapemotorn stannar och matarskruven hystar in pellets som en galning och stannar inte förrän man stannar den manuellt eller den stannar på grund av att det är knöfullt med pellets i fallschaktet.
Var har jag då gjort sedan den börjat jävlas igen:
1. Bytt askskrapmotor och växellåda (andra gången nu) till den uppdaterade varianten (som jag inte såg ngn skillnad på alls, men jag har inte mätt ngt...)
2. Glödspiral (den gamla var iofs troligen ok)
3. Satt fast värmesensorn som sitter på baksidan av brännkoppen.
4. Inte mecklat med några inställningar.
Jag har mätt på microbrytaren till askskrapningen och den sluter och öppnar som den skall. Det ligger en styrspänning på 4.45V på den. Mätt på stiften på kontaktdonet på elboxen.
Båda tempsensorerna har ett motstånd på ca 2 ohm (om jag inte missminner mig) när pannan är kall.
Fläkten verkar gå normalt.
Glödspiralen har 46 Ohm men det verkar inte som om den får någon spänning då brännaren larmar omgående. Säkringen på sladden till glödspiralen är hel.
Nåväl, funderar på om det kan vara elekronikboxen ändå... eller finns det något mer som kan trigga felet?