Skulle tro att det skulle gå att trimma in din anläggning en del. jag gjorde av som mest 3 säck om dagenp å mina 240 kvm då jag värmde källaren med pellets. Men testa att mäta rökgastemp för att se. I mitt fall hade jag över 300 grader när stolpskotten från borås brasvärme installerade min Ulma i min kombipanna. Dom testade inget utan satte dit en brännare, kopplade in elen, startade och gick. Men skorstenen var ju varm och fin
Jag fick börja med att ställa ned matningen och tiden mellan matningarna av pellets tills jag hittade ett bra läge där rökgstempen hamnande runt 150 grader nysotat. Sedan tillverkade jag turbulatorer, vekade plåtbitar som jag stoppade in i rören i pannan för att få lite bättre verkningsgrad. Kan vara så att din brännare går ganska hårt vilket gör att din panna inte hinner ta tillvara på all värme som bildas.
Nu gör jag av med en pall en kall månad som december, klarade mig på två pall från 7:e september till 8 december. Då värmer jag 130 kvm med pellets.
Sen kan det vara som dom andra säger att det är bara bita i det sura äpplet och acceptera, ditt hus kan vara dåligt isolerat mm, eller ligger på ett ställe där det blåser mycket.....
Ulma brännare i en Diom EB1. Värmer 240 kvm , 130 kvm övervåning + 110 kvm källare. Blandat 2 och 3 glas, 19 radiatorer, shuntar max 46 gradit vatten. Toshiba luft/luft pump mot källaren samt Handöl insatskamin i vardagsrum.