Pellsam trygghetsförsäkring?

Skriv svar
xJom
Entusiast!

Pellsam trygghetsförsäkring?

Inlägg av xJom »

Hej!

Jag har köpt en Pellsam trygghetsförsäkring med min Thermia Biomatic 20+, men den verkar inte registrerad. Installatören, Bålsta BecaTec har gått i konkurs, och jag undrar om någon annan råkat ut för något liknande? Eller har ni tips om hur man ska göra?

Det var ju så att 6-års PellSam trygghetsförsäkringen var "obligatorisk" när jag köpte, så jag förstår inte varför den inte finns registrerad? :?

/xJom
Biomatic 20+ ägare sedan 2005-11-28.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Tja du jag fick ett papper på försäkringen då jag köpte brännaren feb -05 iaf men en kompis som köpte en Biomatic av annat företag hittar inget sådant papper i sin bokföring så jag har haft mina aningar om att denna obligatoriska försäkring kanske bara blir en extra inkomst för företaget :?

Nu är ju min brännare 6 år om 2 månader o har fungerat utmärkt utan haverier, Det enda jag gjort är att vända på slussvingarna för 1,5 år sedan..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
xJom
Entusiast!

Inlägg av xJom »

Arctic trodde att det skull gå att ordna genom PellSam, då företaget har gått i konkurs. Annars blir det KO och kanske Plus.

Fortsättning följer...
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Har du något haveri som måste lagas el har du bara kollat upp om du har försäkringen??
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
xJom
Entusiast!

Inlägg av xJom »

Ja, det är ett haveri - det som beskrivs här: http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=11480

Nu har det tagit en annan vändning. PellSam har hittat min försäkring, jag har fått ett Försäkrings-ID från PellSam och det datum som PellSam säger sig ha registrerat min försäkring 060201, men Arctic hittar fortfarande ingenting i sina register.

Då försökte jag så behärskat jag kunde förklara att detta måste Arctic och PellSam lösa sinsemellan, eftersom jag har fått vad jag betalt för från PellSam.

Nu väntar jag på att de hör av sig igen...
xJom
Entusiast!

Inlägg av xJom »

Det har löst sig. :D

Det tog ett litet tag, men PellSam och Arctic verkar ha kommit överens och jag har idag t o m fått ett nytt fint försäkringsbevis från Arctic.
Skriv svar