Ystadpellets
Ystadpellets
Hej!
Beställde nyss hem 4 pall Ystadpellets. Någon som har erfarenhet av deras pellar?
/NRG
Beställde nyss hem 4 pall Ystadpellets. Någon som har erfarenhet av deras pellar?
/NRG
KMP PX 21 från 2005, TMV panna 1987, Vida pellets
Re: Ystadpellets
Hej!
Ska hämta pellets därifrån nu i dagarna.. Hur tycker du pelletsen funkar?
Vad fick du ge för en pall?
Vi direktciterar inte för att hålla forumet överskådligt och lättläst, citeringen borttagen. / Roli moderator
Ska hämta pellets därifrån nu i dagarna.. Hur tycker du pelletsen funkar?
Vad fick du ge för en pall?
Vi direktciterar inte för att hålla forumet överskådligt och lättläst, citeringen borttagen. / Roli moderator
-
dr snuggels
- Späd planta
Nu har jag testat pelletsen från Ystad pellets. Fick ge 2150 per pall a 832 kg.
Bra säckar och hyggligt fast och fin pellets. Tyvärr sintrar den en hel del i brännaren så det blir till att skrapa ur brännarröret betydligt oftare än vad jag annars är van vid. Någon som vet hur man kan komma ifrån sintring på ett smidigt sett?
Pga sintringen kan jag inte rekommendera pelletsen.
/NRG
Bra säckar och hyggligt fast och fin pellets. Tyvärr sintrar den en hel del i brännaren så det blir till att skrapa ur brännarröret betydligt oftare än vad jag annars är van vid. Någon som vet hur man kan komma ifrån sintring på ett smidigt sett?
Pga sintringen kan jag inte rekommendera pelletsen.
/NRG
-
AnaMatronic
- Lärjunge!
-
AnaMatronic
- Lärjunge!
Hej!
Nu har jag kört en hel del av leveransen och läst lite till.
Det är nog inte sintring som är problemet utan hög askhalt som lägger sig i en kaka i brännarröret.
Raka ur minst varannan dag så funkar det.
Passade på att justera fläkten och kunde ställa ner den rejält utan dålig förbränning med klart mycket svalare fallrör som resultat.
/NRG
Nu har jag kört en hel del av leveransen och läst lite till.
Det är nog inte sintring som är problemet utan hög askhalt som lägger sig i en kaka i brännarröret.
Raka ur minst varannan dag så funkar det.
Passade på att justera fläkten och kunde ställa ner den rejält utan dålig förbränning med klart mycket svalare fallrör som resultat.
/NRG