Hur många här brukar handla på ebay?

Skriv svar
foxmulder90
Lärjunge!

Hur många här brukar handla på ebay?

Inlägg av foxmulder90 »

Lite udda fråga kanske men jag handlar nästan allt i elektronik och småsaker till bilarna där, otroligt billigt och det finns sjukt mycket prylar.

Letade till mig en ny mobil idag och igår hittade jag en häftig widescreen GPS i BRA kvalité. Jag ogillar plastiga skitsaker som är kopior av allt annat, men det jag hittade är riktigt bra grejer.

Förutom det så har jag köpt massvis annat, har man en amerikanare så finns det mycket reservdelar till bilen (endast mindre delar, maxstorlek är strålkastare, annars blir frakten dyr), vill man köpa större delar så verkar det som om man får möta upp lastfartygen i Göteborg eller Malmö fick jag som svar när jag ville köpa kjolpaket :)

Vad det än är som behöver köpas så köp det på ebay om det inte är brådska att få hem delarna,: mobiltelefon, mobilbatteri, datordelar, bildelar, GPS, TV-spel, hobbyprylar o allt annat ;)

Betalningen är säker och jag har ALDRIG blivit lurad.

Jag vet, jag är ebay-fan och har varit det länge, men jag har sett att en hel del andra inte ens tänker tanken om att köpa något där vilket förbluffar mig, så tänkte höra vad ni tycker? ;)
luppg
Stor entusiast!

Inlägg av luppg »

Är också ebay frälst, jänkardelar, båtmotordelar, dekaler, leksaker till lillpojken, filmer, ja allt finns ju och billigt också. Är rätt billigt med direktleverans i paket, att skicka saker från USA till Sverige är ju ungefär som inrikesporto i Sverige (bevisar ytterligare vilket u-land Sverige är), tyngre prylar brukar jag kunna få med en polare som regelbundet skeppar jänkare i containers, det går in mycket prylar i skuffen på en jänk :)

EDIT: Kan också tillägga att jag aldrig heller blivit lurad, det bara funkar :)
Värmebaronen Pellmax CU / Viking Bio 200 - Maj 2015
Tidigare: Gustavsberg VP 915 -73 / Ecotec A3 15Kw -98
Värmer upp 198Kvm i 23 grader + 140Kvm garage/verkstad i 18 grader
Danne82
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Danne82 »

Jag har handlat en del bil och kamera grejor på ebay har alltid funkar kanon, fått bra service av säljare och aldrig blivit lurad.
Dock så rör det sig mycket piratdelar på ebay men det framgår oftast om man läser i annonsen noga.
deleted
luppg
Stor entusiast!

Inlägg av luppg »

Jo det är nog en bra tumregel om man ska handla på ebay: LÄS IGENOM AUKTIONEN NOGA, har man köpt och missat något så är det så att säga kört
Värmebaronen Pellmax CU / Viking Bio 200 - Maj 2015
Tidigare: Gustavsberg VP 915 -73 / Ecotec A3 15Kw -98
Värmer upp 198Kvm i 23 grader + 140Kvm garage/verkstad i 18 grader
foxmulder90
Lärjunge!

Inlägg av foxmulder90 »

En lite rolig jämförelse var när jag skulle handla 2 st spindelleder till bilen, här i Sverige kostade dom 1 000:-/st, på ebay (från Canada) så kostade dom 50:-/st :D

Men eftersom de flesta Chrysler/Dodge monteras ihop i Canada så förstår man varför också, likväl när man handlar elektronik på ebay (från Hong Kong) så är det skitbilligt, men det är också ganska givet då nästan allt står "Made in China" på.
Skriv svar