Hej på er.
Jag vaknade i morse och hade inget varmvatten i huset!
Jag har en CTC Total - 85 med en Ecotec A3, allt fungerar och jag har värme i elementen. Det finns en strömbrytare på pannan som heter cirkulationspump, undrar om den startar någon intern pump som cirkulerar vattnet i panna eller om den cirkulerar vattnet i värmsystemet?
Vore underligt om den servade elementen då jag har en pump utanför pannan som gör detta. Är det någon som vet så snälla hör av er så får jag ringa min reparatör imorgon i så fall. Har letat både hemma och på nätet efter en manual till en total men inte hittat någon
Inget varmvatten
Inget varmvatten
Ecotec A3 - CTC total -85 - 150 m2
Jag menar att den panna ska ha en flötesbrytare som startar den pump när man tappar VV. Slår du på den manuellt ska du få VV men flötesbrytaren bör fixas då.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Kollade på pannan och det stod cirkulationspump radiatorsystem på strömbrytaren så den styr ingen ev. intern pump, frågan blir då om det finns någon pump internt över huvud taget? Slog på en annan brytare som det stod automatsäkring på och då sjönk tempen snabbt och brännaren började jobba. Har inte rört denna brytaren tidigare så vi får se vad som händer.
Ecotec A3 - CTC total -85 - 150 m2
Här får du tips från annat håll.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/ ... ic=17101.0
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/ ... ic=17101.0
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
-
- Lärjunge!