Inget varmvatten

Skriv svar
Fiddeli
Späd planta

Inget varmvatten

Inlägg av Fiddeli »

Hej på er.
Jag vaknade i morse och hade inget varmvatten i huset!
Jag har en CTC Total - 85 med en Ecotec A3, allt fungerar och jag har värme i elementen. Det finns en strömbrytare på pannan som heter cirkulationspump, undrar om den startar någon intern pump som cirkulerar vattnet i panna eller om den cirkulerar vattnet i värmsystemet?
Vore underligt om den servade elementen då jag har en pump utanför pannan som gör detta. Är det någon som vet så snälla hör av er så får jag ringa min reparatör imorgon i så fall. Har letat både hemma och på nätet efter en manual till en total men inte hittat någon
Ecotec A3 - CTC total -85 - 150 m2
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Jag menar att den panna ska ha en flötesbrytare som startar den pump när man tappar VV. Slår du på den manuellt ska du få VV men flötesbrytaren bör fixas då.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Fiddeli
Späd planta

Inlägg av Fiddeli »

Kollade på pannan och det stod cirkulationspump radiatorsystem på strömbrytaren så den styr ingen ev. intern pump, frågan blir då om det finns någon pump internt över huvud taget? Slog på en annan brytare som det stod automatsäkring på och då sjönk tempen snabbt och brännaren började jobba. Har inte rört denna brytaren tidigare så vi får se vad som händer.
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Här får du tips från annat håll.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/ ... ic=17101.0
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
AnaMatronic
Lärjunge!

Inlägg av AnaMatronic »

Skön upplösning på den tråden :D
Ariterm Biomatic+ 20UL med Bequem 20D. 5,5 meter skorsten dim 125 med Tigex 25 i botten.
Pelletsförråd MAFA 300l m. Ecotec matarskruv
1 1/2 plansvilla på 200m2 från 1897.
Fiddeli
Späd planta

Inlägg av Fiddeli »

Hej igen.
Vet inte vad som var fel eller vad som hänt men jag har varmvatten igen =) Får väl tillskriva denna händelsen gnomerna eller spökena i huset. Tack för engagemanget och hjälpen.
Skriv svar