Då behöver ni bara ändra matning +/- så den drar lika som vid justeringen..

Ja, t o m med 66% fläkt, så blev pannan så ohärligt kladdig och igenbeckad och röken svart med 6 mm Vestmarka... Vår panntekniker höll på flera timmar, innan han insåg att han behövde dra upp fläkten så mycket. Det var inte ett vanligt scenario för honom heller...André skrev:Jösses vad mycket fläkt om man ser till matningen xJom![]()
Jag har inte riktigt fattat hur man ställer in det på min Tigex 25. Den är ju inte direkt graderad...André skrev:Draget bör va på 15 pa oxå
Menar du på allvar att verkningsgraden var 7%?André skrev: Då vi införskaffade Co2 mätaren så testade jag med att justera efter rök o lågansfläkt o tills pannan va riktigt ljus invändigt vilket den blev med 66% matning o 36% fläkt men då mätarn anlände visade det sej att verkningsgraden bara va 7%![]()
Om du går in på denna länk: http://www.tigerholm.com/Tigerholm_pdfs ... tionSE.pdfxJom skrev:Jag har inte riktigt fattat hur man ställer in det på min Tigex 25. Den är ju inte direkt graderad...
SorryRayyan skrev:Menar du på allvar att verkningsgraden var 7%?André skrev: Då vi införskaffade Co2 mätaren så testade jag med att justera efter rök o lågansfläkt o tills pannan va riktigt ljus invändigt vilket den blev med 66% matning o 36% fläkt men då mätarn anlände visade det sej att verkningsgraden bara va 7%![]()
Ni matar in pellets motsvarande 100 kW och får ut 7 kW?