kompressor problem uno
-
- Ungskog
kompressor problem uno
Min kompressor sa uppsig på uno:n
Stod och gick hela tiden. Ringde återförsäljaren och han sa att det hade börjat visa sig nu på fler .
Tror han hade bytt på 3-4 pannor nu av 40 installerade och att KMP kände till problemet. var tydligen något med magnet ventilerna?
Någon som drabbats av liknande ??
MVH Sebbe
Stod och gick hela tiden. Ringde återförsäljaren och han sa att det hade börjat visa sig nu på fler .
Tror han hade bytt på 3-4 pannor nu av 40 installerade och att KMP kände till problemet. var tydligen något med magnet ventilerna?
Någon som drabbats av liknande ??
MVH Sebbe
-
- Gallringsobjekt
-
- Ungskog
UNO
Ja det lät bra att dom kom på problemet .
Är väl bara att vänta på dom ska byta yt den då
Tack för hjälpen MVH Sebbe
Är väl bara att vänta på dom ska byta yt den då
Tack för hjälpen MVH Sebbe
-
- Ungskog
kompressor
I dag var dom här och bytte
han hade velat vänta lite för kmp hade kommit med en förbättrad kompressor så han hade inte tyckt det var lönt att montera dom han hade hemma . Utan satte in den förbättrade istället.
Sunt tänkande tycker jag. Hörby lokalförening växer mer och mer i mina ögon.
MVH sebbe
han hade velat vänta lite för kmp hade kommit med en förbättrad kompressor så han hade inte tyckt det var lönt att montera dom han hade hemma . Utan satte in den förbättrade istället.
Sunt tänkande tycker jag. Hörby lokalförening växer mer och mer i mina ögon.
MVH sebbe
Re: kompressor
Hörby lokalförening verkar KMP:s vettiga ÅF i Skåne. Har själv haft Bio Syd som jag bara kan varna för...Sebbe stålkula skrev: Hörby lokalförening växer mer och mer i mina ögon.
MVH sebbe
/NRG
KMP PX 21 från 2005, TMV panna 1987, Vida pellets
Kompressor strul
Fick också problem idag. Märkte att kompressorn gick hela tiden, och pannrummet luktade bränt, så den har säkert gått ett bra tag. När jag kopplade loss luftslangen till brännaren, så slutade kompressorn efter ett tag. Ser ut som kopplingen läcker rätt kraftig. Kanske har att göra med att den sitter precis ovanpå pelletsmatninigsrör som blir ganska varmt ?
//Tiv
//Tiv
KMP Uno solversion + PX21 brännaren, akumulatertank 700l med elpatron, veckoförråd, solpanelor.
Vill bara instämma i varningen för BioSyd. Har väntat i ett halvår på min installation som skulle varit klar i början av september. .
KMP Uno, PX21, Effecta EPS Sol 500, Euronom 300 VPS, Laddomat 21, Thermomatic ERA, Tigex draglucka, bulkförråd på 3.5 ton (+ 2 Morsö, 1 Andersen, 1 Aduro och en hemmagjord rocket stove)
-
- Ungskog
ÅF
Ring och prata med thomas på hörby lokalförening, väldigt hjälpsam tex när jag skulle mura in rökrör i skorstenen så fixade han röret till mig genom "hans" skorstens kille , + Fick rabbat för att jag lyfte ut pannan själv!
så dom kan jag bara rekomendera !
så dom kan jag bara rekomendera !
Jahupp... så hamnade man här också
Kompressorn sket sig igår. KMP vill dock inte leverera någon ny då de tycker att det blivit för dyrt för dem att byta ut dem överallt... istället skall de finna någon alternativ lösning. Verkar inte stämma att de "löst problemet" således...

KMP Uno, PX21, Effecta EPS Sol 500, Euronom 300 VPS, Laddomat 21, Thermomatic ERA, Tigex draglucka, bulkförråd på 3.5 ton (+ 2 Morsö, 1 Andersen, 1 Aduro och en hemmagjord rocket stove)
-
- Pannrumstomte!
Hur f-n ska de då lösa uraskningen av brännaren ?
Skall man behöva skrapa rent själv ?
Den brännaren är ju tokjobbig att lossa.
Klart du ska ha en ny kompressor, de är skyldiga att reparera omgående.
Du ska inte behöva längre än skäligt.
Konsumentköplagen gälller före deras tyckande.
Mvh
Skall man behöva skrapa rent själv ?
Den brännaren är ju tokjobbig att lossa.
Klart du ska ha en ny kompressor, de är skyldiga att reparera omgående.
Du ska inte behöva längre än skäligt.
Konsumentköplagen gälller före deras tyckande.
Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Detta har hänt mig med, kompressorn bara gick och gick.
så i stället för att vänta på att den ska skära, stängde jag av den.
leverantören sade att KMP har kommit på att, istället för att kompressorn/tank ska stå under tryck hela tiden, i väntan på att pannan ska bli klar. Skall den ladda upp och sota ur precis efter bränning.
Så min installatör skulle komma med någon mojäng för detta, men med tanke på alla klagomål, lär det väll dröja...
han trodde att pannan skulle gå i ca 2 veckor innan den stannar för allt sot.
så nu blir det manuell sotning varje söndag...
så i stället för att vänta på att den ska skära, stängde jag av den.
leverantören sade att KMP har kommit på att, istället för att kompressorn/tank ska stå under tryck hela tiden, i väntan på att pannan ska bli klar. Skall den ladda upp och sota ur precis efter bränning.
Så min installatör skulle komma med någon mojäng för detta, men med tanke på alla klagomål, lär det väll dröja...
han trodde att pannan skulle gå i ca 2 veckor innan den stannar för allt sot.
så nu blir det manuell sotning varje söndag...
Det var ju kul...
Anledningen till att man köpte en UNO överhuvudtaget var ju liksom att slippa hålla på med sån skit.