Bioshop,Listbutiken ,Onedoc?

Skriv svar
waleska
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 12 nov, 2006 14:37

Bioshop,Listbutiken ,Onedoc?

Inlägg av waleska »

Vet någon något om dessa?
är det samma ägare?
och är dom seriösa eller inte?
tacksam för info Waleska
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Här ser du om denna i alla fall.
http://www.listbutiken.se/

Och denna.
http://www.bioshop.se/

Köp du från nån säkrare leverantör.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
jan johansson
Prima virke
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 13 feb, 2008 21:20
Ort: Härjedalen

Hoppsan

Inlägg av jan johansson »

Detta står på deras hemsida i kväll..

Listbutiken.se ( OneDoc AB ) upphör med all sin verksamhet.
PGA stora kundförluster på pelletsförsäljningen så har idag fredagen den 4/12 2009 styrelsen i samråd med personal och revisor tagit beslutet att försätta OneDoc AB i konkurs.För alla er som har ett Nordea finans avtal!
Ni ska kontakta Nordea finans 08-411 25 13 08-411 25 13.
Nordea hjälper er alla som har konto som är öppnat och där köp är utfört av OneDoc AB.
Köp som görs med konsument kredit genom bank är skyddade av banklagen. Alla som har fått ett köp utfört men saknar leverans ska omg kontakta kreditgivaren ( Nordea ) som i sin tur ska häva köpet.
Vi kommer att förse Nordea med listor på villka som fått leverans och vad som är kvar att levereras.Köp utförda med kort där leverans uteblivit!
Kreditering av alla kortköp utan leverans kommer att utföras under dom närmsta veckorna.
Man kan på skynda sin utbetalning genom att bestrida kortköpet hos sin bank. Banken betalar då tillbaka pengarna inom någon vecka.


För er som vill beställa pellets går det bra att ringa direkt till Neova på 036-198600 036-198600.


Vi på OneDoc AB är hemskt ledsna för det som har inträffat. Vi vill tacka alla er som trott på oss under dessa år.
194 m2 Uppvärmt hus, tidigt 70 tal, 2 våningar, källare
CTC Elkombi -85. Iwabo S1X,
SveSol 750 DL(dalatanken) acumulatortank med solslinga
Sfinx 60 rör.
Bivalvent shunt med cbj styrning.
+ en helvetes massa kopparrör..
Rayyan
Pannrumsnisse!
Inlägg: 727
Blev medlem: mån 24 dec, 2007 12:01
Ort: Almunge

Inlägg av Rayyan »

Jag har beställning liggande hos dem. Utlovad leverans senast tisdag 1'a Dec. Det var nyss!

Nu förstår jag varför ingen svarar på mail, svarar svävande i telefon, hänvisar till någon som inte går att få tag i o,s,v,.
Ha Ha så jävla kul då :P
Byggmax får sälja mer 6 mm pellets till mig.
Baxi Innova 30.
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
225 m² (125 boende, 100 källare)
waleska
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 12 nov, 2006 14:37

tack

Inlägg av waleska »

tack för klara besked.dom hade inte ngt på hemsidan när jag tittade,men jag började undra...
Mvh waleska
DavidU
Stor entusiast!
Inlägg: 200
Blev medlem: mån 16 okt, 2006 00:07
Ort: Malmö

Inlägg av DavidU »

Oj då, det var som fan!

Undrar hur man gör då jag har betalat in mer pengar än vad jag fått pellets levererat för.

Har betalat in 12000 kronor och bara fått 4 pallar. Cirka 2800 kronor för mycket alltså. Tror ni det finns någon möjlighet att få tillbaka dessa? Och isåfall hur ska jag gå till väga?

David
CTC Ecoflex 2006
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
johano
Lärjunge!
Inlägg: 364
Blev medlem: tor 25 okt, 2007 09:25
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av johano »

Duh, som privatperson står man absolut sist i kön av fordringsägare att få ut pengar ur konkursboet...

/johan
Funkishus från -41, 140m2 på två plan + 70m2
Nibe Alpha Combi, Baxi Eurofire 20kw
Första brännaren på Twitter?@pelletstat
DavidU
Stor entusiast!
Inlägg: 200
Blev medlem: mån 16 okt, 2006 00:07
Ort: Malmö

Inlägg av DavidU »

Jo det vet jag också.....tur det inte var mer pengar iallafall!
CTC Ecoflex 2006
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
Forest
Fröträd
Inlägg: 63
Blev medlem: sön 25 dec, 2005 11:27
Ort: Falun

Re: Bioshop,Listbutiken ,Onedoc?

Inlägg av Forest »

waleska skrev:Vet någon något om dessa?
är det samma ägare?
och är dom seriösa eller inte?
tacksam för info Waleska
Jag kan ge dig ett svar, detta är ett oseriöst företag
beställde 8 pall neovapellets betalade i 2 omgångar fick 4 pall
resterande 4 pall kom inte,försökt kontakta firman via e-post o telefon
i 1 månads tid inget svar,i dag ringde jag Neova Ab
dom sa att firman Konkursat jag blev blåst,man skall inte betala före leverans som jag gjorde i förskott/ jag är lite blåögd i bland
Eryl dp -64
IWABO villa s
2,5m skruv förbättrad motor Iwabo
Veckoföråd,TK1a termostat
Jens K
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: lör 05 maj, 2007 23:53
Ort: Sandhem

Inlägg av Jens K »

Hej!
Sitter lite i samma sits, Tecknade ett fastprisavtal på 10 pallar. Har fått 6 pall levererat men Nordea finans som har hand om delbetalningarna har fortfarande drygt 6000 kr att kräva av mej. I måndags så ringde jag dom, Dom var väldigt förstående och ville ha uppgifter på vad som var levererat och vad som var kvar. De skulle återkomma med besked om vad som skulle hända. Jag förklarade att jag inte kommer att betala en krona till eftersom jag redan betalt för mycket och det förstod dom.
I dag kom en ny avi till delbetalningen så jag ringde igen, Dom kollade mitt perssonnr och sedan sa dom att vi tar bort den här inbetalningen. Hoppas att jag får tillbaka det jag betalt för mycket, Det är ju trots allt ca 4000 kr,Men om dom kan dra tillbaka senaste inbetalningen så förlorar jag inte så mycket. Det stod någonstans att krediterna omfattas av bankgarantin så kanske får man tillbaka allt :lol: Annars så har jag haft en bra affärskontakt med Bioshop under flera år, Smidiga att ha och göra med, snabba leveranser och inget strul förutom denna konkursen. Hoppas allt löser sig till det bättre, Största bekymmret nu är att hitta en leverantör till pellets med ungefär samma pris, har ju förlorat några hundra per pall om man ser till priserna nu.

// Jens
165 m2 + källare. Nibe Pellux 200 -2011 med Janfire NH Mody -2012
DavidU
Stor entusiast!
Inlägg: 200
Blev medlem: mån 16 okt, 2006 00:07
Ort: Malmö

Inlägg av DavidU »

Hej Jens K,

Jag tror vi kan vara rätt lugna på att få tillbaka våra pengar tackvare att konsumentkreditlagen gäller.

Förmodligen får vi vänta ett tag, men pengarna kommer garanterat!

Som du säger är det största problemet nu att hitta en annan leverantör till samma bra pris som trots allt Bioshop hade. Som du också säger har jag bara postivt att säga om Bioshop förutom då att de kursat!
CTC Ecoflex 2006
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
DavidU
Stor entusiast!
Inlägg: 200
Blev medlem: mån 16 okt, 2006 00:07
Ort: Malmö

Inlägg av DavidU »

Ja....då var överskjutande pengar insatta på mitt konto idag! Skönt att det löste sig!
CTC Ecoflex 2006
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
Jens K
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: lör 05 maj, 2007 23:53
Ort: Sandhem

Inlägg av Jens K »

Hej!
Gott att det löste sig.
Jag ringde förra veckan och hörde efter vad som händer och dom frågade om jag skickat in någon lapp, Det var det inte någon som sagt något om när jag ringde i början på December. Så dom skickade en lapp i veckan som jag fyllt i och skickat tillbaka. Hoppas jag får mina pengar också, så att det inte är slut i kassakistan hos Nordea :lol:
// Jens
165 m2 + källare. Nibe Pellux 200 -2011 med Janfire NH Mody -2012
_Rob_
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 15 jan, 2005 01:00
Ort: Onsala

Ajdå... en billig leverantör i KK.

Inlägg av _Rob_ »

En billig leverantör i konkurs är alltid tråkigt.

Bioshop har vart min leverantör de senaste 2-3 åren och jag hade bara gott att säga om dem.
Alltid billigast vid jämförelse på pellets bland de som levererar i vårt område när vi skulle köpa. Får bli till att testa nytt till nästa säsong igen.

Hoppas det löser sig för er med utstående pengar. Inget kul det där.

//R
----------------
BeQuem 15D i en CTC 171 från -80.
Skriv svar