Rotormotor, var kan jag köpa?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Lars på Öa
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 13 feb, 2009 18:37
Ort: Hammarö

Rotormotor, var kan jag köpa?

Inlägg av Lars på Öa »

Hej, ny här...

Jag har haft en Biona 2000 igång (nåja) i drygt två år. Senaste "happeningen" är att rotormotorn gett upp. Eller rättare, kuggarna i växellådan.

Vet någon om det går att få tag i en på något annat ställe än Mbio?

Deras kundservice stinker för att uttrycka sig milt. När man ringer får man beskedet att de inte svarar i telefon och uppmanas maila. När jag mailade efter att ha beställt i deras webshop var beskedet att alla var på semester vecka 8. Vecka 8? Det är ju fortfarande vecka 7...
Lars på Öa
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 13 feb, 2009 18:37
Ort: Hammarö

Inlägg av Lars på Öa »

Fortsätter på storyn...

Sen sist har jag jagat motorn, skriv in Fiber (fabrikatet) på Google och kolla resultatet. :?

Hur som, till slut fann jag att Elfa säljer motorer av samma fabrikat, dock inte den jag söker. Efter telefonsamtal med någon på Elfa fick jag numret till importören. Visst, de hade motorn på hyllan, men har avtal med Elfa. Nytt samtal med Elfa och en välsignelse att köpa direkt från importören.

Samtal till importören som då säger att alla motorer på hyllan är vikta för Mbio... Och att det är så sagolikt dyrt att registrera en kund... :roll: Att skriva in namn och adress i en websida? :evil:

I måndags lyckades jag få tag i en person på Mbio, han svarade nog av misstag i mobilen... Beskedet var att "någon" skulle in på firman och se till att skicka sånt som var beställt. Om det har gjorts är ju en gåta, det går inte, trots meddelanden i mobiltelefon, att få något besked.

Mbio är nog det mest oseriösa och :evil: :evil: företag jag tvingats anlita. Och jag vill inte drabbas av samma erfarenhet igen.

Biona-brännaren ska därför ut snarast och en Pellx ska monteras. :wink:
Zwentomen
Lärjunge!
Inlägg: 368
Blev medlem: tor 31 jan, 2008 18:04
Ort: Jakobstad/Finland

Inlägg av Zwentomen »

Frid över din bionas minne...
Hus i Siporex bostadsyta 144. Tot yta ca 170. Arimax 35. Bulkförråd ca 10 kubik för pellets. Acctankar på 1500 + soltank 750 . 72 intelliheat rör. 2 tons spis mitt i vardagsrum och en luftvärmepump panasonic ??12 nordic
Skriv svar