Hej
Jag skulle vilja placera min nya panna på ett annat ställe än den gamla... fungerar det att förlänga rökröret eller måste den nya pannan stå där den gamla stod?
Flytta pannan?
Flytta pannan?
Nu: Nibe Fighter 310p,
Tidigare: Ariterm Biomatic 20+, MAFA Mini Mellanförråd, MAFA Villa Ute Bulkförråd, Automatisk fyllning av mellanförrådet (MAFA Systemlösning 2), Thermomatic ERA 10
080531 - 090531 5500kg
Tidigare: Ariterm Biomatic 20+, MAFA Mini Mellanförråd, MAFA Villa Ute Bulkförråd, Automatisk fyllning av mellanförrådet (MAFA Systemlösning 2), Thermomatic ERA 10
080531 - 090531 5500kg
Det beror väl på hut långt avstånd du pratar om, man brukar ju kunan förlänga rökröret en liten bit i alla fall utan problem.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
är väl inget problem att förlänga rökröret kan väl nästan vara hur långt som helst så länge det finns tillreckligt DRAG, kanke får mont rg-fläkt i annat fall.finns liggande murade skorstenskanaler grannen som är röris har så i sitt gammla hus ca:8meter innan den stickerupp lodrät,ingen rg-fläkt där(har bra drag) så 2,5 m kan inte vara något problem att oroa sig för..
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
Du får guldstjärna av sotaren om du sätter in sotlucka(or) på lämpligt ställe, då brukar det inte vara några problem.
/johan
/johan
Funkishus från -41, 140m2 på två plan + 70m2
Nibe Alpha Combi, Baxi Eurofire 20kw
Första brännaren på Twitter?@pelletstat
Nibe Alpha Combi, Baxi Eurofire 20kw
Första brännaren på Twitter?@pelletstat
-
- Energiprofet!
- Kontakt:
Precis!! Det här rökröret blev sotaren glad över http://twoalpha.com/pannrum/images/full ... 20.JPG.JPG
/Jörgen
/Jörgen
Hus från 51, 1+1/2 plan med källare, 107m2, timmerstomme 5*8 tum med fiberskiva/panel, Vedolux 37, brännare Scotte, 2 * 750L acktank. Kompletterat med L/L på entreplan. Se länken i min profil