Då var den på plats!!

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

OK...

Inlägg av snillet »

OK...

Hade bara ett hål på min... å de va tätt när jag fick den.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Professor Kalkyl skrev:På min är det 4 st hål över den bulten du talar om. Man ser dem från sidan i samma höjd som kvarnen. I mitt test protokoll står det också att det är fyra hål från fabrik. Talade med Jörgen idag han sa att det inte var något galet i det jag gjort. Det du gjort är att du höjt effekten. Om jag haft en kamera kunde jag plåtat hålen som jag tätat.
Med just M8 insex..... :idea: :roll:
De va dessa hål som jag provade göra på min som Jörgen sa att dom skulle börja med som standard..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Professor Kalkyl
Entusiast!
Inlägg: 106
Blev medlem: mån 14 feb, 2005 14:08
Ort: Småland, Holsbybrunn

Inlägg av Professor Kalkyl »

Jag upplever att det blev mer kräm i min Biona när jag tätade dem i alla fall. Skön "turbo" sång.... :lol: Det måste vara ett sätt att strypa effekten på dem... Dessutom kan jag se integratorn eller vad det heter på min logg nu, innan gick den överskalan nu ligger den kring 200.


Verkar som jag ska få min EBK snart... Det är ett rör på 4 ben...

EBK (enkel skiss) 30 cm rör
!===========\ 20 graders fasning
!___________________! halva diametern
Står på 4 ben i asklådan
:wink: :wink:

Den är tydligen så här enkel.. Fasning ska vara uppåt mot lågan. Det är bara det att det ska vara i rostfritt som tål den värme som blir. Förtjänsten ska bli....

1.Stabilare gång med intern rökgasåterföring.
2.Bättre förbränning tack vare turbulensen som blir.
3.Mindre oförbränt bränsle, det hamnar i EBK:n och brinner upp.

Snillet testar ju en liknande kanske vet han fler effekter? Possitiva som negativa???? :?:
Senast redigerad av Professor Kalkyl den sön 10 apr, 2005 10:13, redigerad totalt 1 gånger.
.///M.V.H Mattias ;)
#160m² teglad kåk. Biona i Bio-sol, 8m 125mm pipa. Rökgastemp 130, 13 m² Aquasol! Handölkasset i källaren!
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

avstängd...

Inlägg av snillet »

JO...Fast nu är min panna avstängd och elpatronen på, förhoppningsvis för sommaren :D. Solfångarna jobbar....
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Skriv svar