haj! nu när man kört brännarn sen 9 jan, så kan jag för min del delge att den går bra, men opt-vakten löser ut ibland så det är väl ett fel att rapportera har hänt 3gånger på den tiden, gillar icke det!, vad det sen beror på vet jag ej riktigt, mer än att det blir som en brun hinna på den ,
så förmodligen kanke det är förbränningen,men den ser okey ut.
externskruvmotor som skrek o levde om är utbytt,fick en ny blev tyst som en mus hörs knappt.Återkommer om det finns nåt mer att felanmäla framledes..
MVH till er alla UB
ecotek driftstopp
ecotek driftstopp
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
Hej
Jag missuppfattade dej, fick för mej att det var TEMP-vakten som löste ut.
När det är en brun hinna på optovakten är det troligt att brännarn tjuvluftar någonstans,. Dvs att det kommer in luft mellan brännarn och pannan. Då ser ju inte optovakten inte lågan till slut pga hinnan.
Ett sätt att få bort det är mha den klassiska dragregulator efter pannan då slipper man en ev tjuvluftning som gör att pelletsen "kolar eller tjärar".
/Roger
Jag missuppfattade dej, fick för mej att det var TEMP-vakten som löste ut.
När det är en brun hinna på optovakten är det troligt att brännarn tjuvluftar någonstans,. Dvs att det kommer in luft mellan brännarn och pannan. Då ser ju inte optovakten inte lågan till slut pga hinnan.
Ett sätt att få bort det är mha den klassiska dragregulator efter pannan då slipper man en ev tjuvluftning som gör att pelletsen "kolar eller tjärar".
/Roger
"Kör så det ryker" CTC 265b + Eco Tec A3