pelletskalkylen.se - betatestare sökes.

Skriv svar
Krister
Stor entusiast!
Kontakt:

pelletskalkylen.se - betatestare sökes.

Inlägg av Krister »

Jag har knackat ihop en website för att hålla koll på pellets och/eller elförbrukning och målet är att den skall vara öppen för allmänheten innan årskiftet.

Huvudfunktionerna är klara och det som återstår är testkörning och senare att bygga vidare på rapport- och diagramfunktionerna och framför allt hjälpsidor.

Så nu skulle jag behöva några djärva betatestare som har koll på sin förbrukning för 2006 och är villiga att mata i sina värden i kalkylen.

Siten finns här: http://www.pelletskalkylen.se/ och det finns 4 st demoanvändare som man kan testa med. Pilla helst inte sönder det inmatade datat för demoanvändarna för mycket då jag ännu inte knåpat ihop någon funktion för att nollställa dem.

Några frivilliga?
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
skruven2006
Prima virke

Inlägg av skruven2006 »

Ser riktigt bra ut!!
Har du fixat allt själv i php? Eller fått hjälp?

Bortser man från det rent visuella, så saknar inte jag något så här direkt vad jag kan se.

Skulle gärna ha varit betatestare men har inte så mycket att rapportera för 2006.
hermelin
Ungskog
Kontakt:

Inlägg av hermelin »

Skulle också gärna vara betatestare, men har nyss installerat och är ingen vän med att hållas med siffror heller. Men det är väl tanken med din sida att det ska vara enkelt att räkna ut för matteidioter som mig.
Alpha 1 TMV Pannan 1988 + Viking Bio
Mafa Mini, Neuova Pellets Småsäck
Vestbospisen-kamin att elda lite ved i när det blir riktigt bistert.
160+90kvm i 1½ plan med källare.
Tomas N
Prima virke

Inlägg av Tomas N »

Kanon!
Jag hör till kategorin som skriver upp allt när det gäller förbrukning av pellets och sotning m.m. ,(egensotare).
Skulle gärna ställa upp som betatestare.
/Tomas N.
Hus: 118 kvm, två plan + källare, -26.
Panna: Diom Dt20k -88.
Brännare: Ep-18.
Shuntautomatik: M90 Lcd med ute+inne givare.
Krister
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Krister »

skruven2006 skrev:Ser riktigt bra ut!!
Har du fixat allt själv i php? Eller fått hjälp?
Förutom diagram som använder jpgraph så har jag gjort allt själv.
Bortser man från det rent visuella, så saknar inte jag något så här direkt vad jag kan se.
Design är väl inte min största begåvning direkt. Jag har i första hand satsat på funktion. När jag är nöjd med funktionaliteten så kommer jag nog att fila lite mer på designen.
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Krister
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Krister »

hermelin skrev:Skulle också gärna vara betatestare, men har nyss installerat och är ingen vän med att hållas med siffror heller. Men det är väl tanken med din sida att det ska vara enkelt att räkna ut för matteidioter som mig.
Exakt! Man behöver inte hålla reda på vilka dagar man skall fylla i. Enklast är att man fyller i varje gång man tippar i några säckar i veckoförrådet och att man då passar på att slänga en blick på elmätaren. Sedan gör programmet resten. Det struntar i om du läser av varje söndag, varje dag eller bara en gång i månaden. Det räknar ut dagsförbrukningen mellan två mätpunkter och fördelar förbrukningen så att rätt förbrukning hamnar på rätt månad.

Det finns bara ett datum man måste se till att man registrerar (och man kan ju göra en uppskattning om man nu inte är hemma den dagen) och det är sista dagen på året. I övrigt registrerar man när man känner för det så gör programmet resten.

På inställningssidan kan man dessutom slå av och på vad man vill registrera som t.ex. elförbrukning, utetemperatur m.m. Faktum är att om man ställer in att man inte har någonbrännare så kan man använda systemet för enbart elförbrukning så värmepumpsfolket kan också ha nytta av den.
Krister
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Krister »

Tomas N skrev:Kanon!
Jag hör till kategorin som skriver upp allt när det gäller förbrukning av pellets och sotning m.m. ,(egensotare).
Skulle gärna ställa upp som betatestare.
/Tomas N.
Kanon! :) Du har fått ett PM med inloggningsuppgifter.
Grimreaper
Lärjunge!

Inlägg av Grimreaper »

hade gärna ställt upp men har bara eldat sen i Maj månad.. :)
Janfire NH, 1.20
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck

Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.
kreoscha
Ungskog

Inlägg av kreoscha »

Även jag har kommit igång i oktober med min kamin och har skrivit upp sedan start. Det skulle helt klart vara kul att testa.
Jag tycker att det ser bra ut det lilla jag har tittat.
Pelletskamin modell:Eco air 13,5 kw
Fabrikat:Ecoforest
Skriv svar