PLC programmet- >Stort frågetecken Blåser ut UH elden !!

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
oaka
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: sön 21 nov, 2004 23:07
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Inlägg av oaka »

Stroker skrev:2 effektlägen verkar ju bra och jag förstår principen och ställde direkt de värde jag provat fram tidigare. Allt bra där med andra ord.

Men åter till UH elden. Ska den blåsas ut varje gång innan uppstart ? Två gånger har jag observerat pannan o bägge gångerna har den blåst ut alla pelletsen i pannan.. Verkar inte bra tycker jag. Kanske kan vara vettigt en gång om dagen typ eller nåt. -de va ju de ja tyckte var så konstigt?

Givaren har jag provat på olika ställen men dykröret där panntempen orginal sitter där sittter nu även brännarens givare.

När pannan startade upp en gång i kvarten så var det för att tempen diffade väldigt.. Blippade på många grader upplevde jag. Kunde stå att de va 76 grader men blippa till 80 blixtsnabbt, Inte så konstigt den startade så ofta med andra ord.

Visst. Har ett stort hus men för att hålla värmen gick de åt 2.5 kubik olja och då försvann det säkert massor av värme rakt ut på grund av att plåten i botten inte fanns med när jag köpte pannan.
Min givare blippar med 4 graders mellanrum, det har den alltid gjort..
Jag trodde det skulle vara så?!
Men jag har ju en äldre variant, så det gör iofs inte så mycket.
Start 64 stopp 84. Med UH eld oxå på vintern. Jag kan ställa tiden hur långt som helst tror jag.
Så egentligen ska den blippa med 1 grads mellanrum eller??

Har en Viking B16 från hösten 04. Utan uraskning med kompressor.

Varför blippar den med 4 graders mellanrum för då? Nån som vet?
Tmv Atack 2000 med Viking B16-04. Plastfats förråd 205 liter och Såbi säck. Nu oxå CBJ shuntautomatik inst. feb 06.
jumpy
Ungskog
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 08 maj, 2006 11:32

Förstärkare

Inlägg av jumpy »

Signalen måste förstärkas,antagligen 4 ggr.
Det är för svag signal på ingången (0-10V).
Viking B30 GL,CTC V25
Bulkförråd,hus 1995 155m2.
Verkstad 85m2. Kulvert,acktank. Kalmar
oaka
Fröträd
Inlägg: 84
Blev medlem: sön 21 nov, 2004 23:07
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: Förstärkare

Inlägg av oaka »

jumpy skrev:Signalen måste förstärkas,antagligen 4 ggr.
Det är för svag signal på ingången (0-10V).
Hmmm hur gör man det då?
Tmv Atack 2000 med Viking B16-04. Plastfats förråd 205 liter och Såbi säck. Nu oxå CBJ shuntautomatik inst. feb 06.
Skriv svar