Nygammal tanke

Skriv svar
thomasx
Energiprofet!

Nygammal tanke

Inlägg av thomasx »

Hejsan

Varför är det ingen som provat med den gamla hederliga tekniken med ett vanligt rullband med 'läppar'? Eller det kanske det är?

Hejhej

Thomas
sanamon
Gallringsobjekt
Kontakt:

Inlägg av sanamon »

Jag funderade ett tag på att använda nåt sånt i botten av ett bulkförråd, för att slippa vinklad botten, men ändå få utnyttjat volymen max och få självtömmande. Stöp väl mest på att jag inte har nåt transportband...

Det borde ju dock vara en betydligt mer driftsäker design att använda nåt sånt istället för flexi-skruv som ju verkar vara ett problemområde för många. Sätt ett transportband i botten av förrådet, och en vanlig rak skruv utanför förrådet sen...
Roca P30-6 med TB-mini brännare. 500l Acctank med shuntstyrning. ca 100m2 x 2 plan timmerhus från 1868.
thomasx
Energiprofet!

Inlägg av thomasx »

Ja, jag har också funderat en hel del kring rullband i botten av förrådet, det känns som en bra ide. Funderade dock lite kring återmatningen av bandet. Men kom fram till att om man bara lägger golvbjälkarna tillräckligt tätt, så ska det inte vara nåt problem om dom bara är stöttade i ändarna, så rullbandet kan återmatas igen under golvet. Så himla tungt blir det inte.

Hejhej
Lager
Stor entusiast!

Inlägg av Lager »

Jag håller just nu på att prova små korta band in i ett vacuumtranssportsystem.
Egentligen borde korta skruvar oxo funka i mitt fall.
Albin 725F med 500l ack-tank, KMP PX21 och 120mm insatsrör.
Skriv svar