Hej !
Är "rookie" inom pelletsbranschen. Kommer att flytta in i hus Mars-07 med CTC pionjär -90 olja/el. Den kommer att konverteras till pelletseldning.
Jag undrar om det finns några som eldar pellets och bor i Varbergs kommun ?
-Har ni tips på seriösa/serviceinriktade leverantörer av brännare ?
-Var köper ni er pellets, till bästa pris ?
Mvh / Nisse_Snik
Pellets i Varberg, Halland
-
- Prima virke
- Kontakt:
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Re: Pellets i Varberg, Halland
Klokt!Nisse_Snik skrev:Hej !
Är "rookie" inom pelletsbranschen. Kommer att flytta in i hus Mars-07 med CTC pionjär -90 olja/el. Den kommer att konverteras till pelletseldning.
Inte Varberg men Vessigebro i Falkenbergs kommun. Finns lite om min anläggning på min hemsida. www.newlund.comNisse_Snik skrev: Jag undrar om det finns några som eldar pellets och bor i Varbergs kommun ?
Du är välkommen om du vill.
www.energiek.nu har börjat att installera JanFire. Kolla Gulasidorna annars.Nisse_Snik skrev: -Har ni tips på seriösa/serviceinriktade leverantörer av brännare ?
-Var köper ni er pellets, till bästa pris ?
Mvh / Nisse_Snik
Pellets har jag köpt från Statoil de senaste åren (bulk) eftersom dom varit några kronor billigare/ton. Jag ringer dock runt till Lantmännen, Statoil och Såbi och jämför priser först.
Lycka till // Micke
Janfire NH + CTC 261 -62+7,5 m2 solfångare +500 l acktank
Tempkurvor mm - se min www Klicka på: Pannrum
Tempkurvor mm - se min www Klicka på: Pannrum
-
- Prima virke
- Kontakt:
Tack för bra info. Kommer att kika på Din hemsida och den länk Du refererade till.
Mvh / Nisse_Snik
Mvh / Nisse_Snik
CTC Ecoflex (Döpt till Sture) eftersom idrifttagning skedde på Sture-dagen 2007-09-13.
Draglucka: Dragex
MAFA-veckoförråd. Laxå pellets i småsäck
Tegelkåk byggd -67, murad skorsten ca 8 m,
107 m2 + biutrymme 123 m2 (varav 100m2 uppvärmt)
Draglucka: Dragex
MAFA-veckoförråd. Laxå pellets i småsäck
Tegelkåk byggd -67, murad skorsten ca 8 m,
107 m2 + biutrymme 123 m2 (varav 100m2 uppvärmt)
Re: Pellets i Varberg, Halland
Inte Varberg här heller men om du tycker att det är närmare till Kungsbacka än till Falkenberg, så är du välkommen på ett besök till mig.Nisse_Snik skrev:Jag undrar om det finns några som eldar pellets och bor i Varbergs kommun ?
-Mvh / Nisse_Snik
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.