Jag fick nya programvaran installerad idag v.545 och nu tänkte jag ställa in på on/off styrning istället för glödhållning, men när jag går in under menyn effekt 5 och ändrar glödhållning går den ej att ställa OFF utan bara till 20 min (normalvärdet är 60 min). Har jag missat något?
Switch glödhällning off (The time, that you can set here means, that the burner puts some pellets in the burnerbowl every xx minutes. xx= the time you set)
Set Tankdiff to the desired temperature-difference (for example 40°).
The burner starts not earlier, before the 40° difference to the set panntemperature is reached.
The main-effect of the newer programm versions is the adjustable hysteresis (tankdiff).
Som söder-om-sverige skriver så måste du ändra tempdiff först vilket är lite knäppt då de ligger sist i effektmenyn..
Så ställ tempdiff på 35-40° o börvärdet till 85/90° så ska du se att det blir som du tänkt..
Du skulle iof kunna ändra matning o fläkt i hög läget till låg lägets inställningar då den bara går i hög läget då du kör tempdiff.. Men skriv upp hög lägets inställningar så du vet vad dom är till hösten då de behövs mer effekt..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd