Ehm, lyckas inte ställa on/off styrning

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Älghår
Entusiast!
Kontakt:

Ehm, lyckas inte ställa on/off styrning

Inlägg av Älghår »

Hej!

Jag fick nya programvaran installerad idag v.545 och nu tänkte jag ställa in på on/off styrning istället för glödhållning, men när jag går in under menyn effekt 5 och ändrar glödhållning går den ej att ställa OFF utan bara till 20 min (normalvärdet är 60 min). Har jag missat något? :?:
Biomatic 20+
söder-om-sverige
Gallringsobjekt

Inlägg av söder-om-sverige »

Switch glödhällning off (The time, that you can set here means, that the burner puts some pellets in the burnerbowl every xx minutes. xx= the time you set)

Set Tankdiff to the desired temperature-difference (for example 40°).
The burner starts not earlier, before the 40° difference to the set panntemperature is reached.

The main-effect of the newer programm versions is the adjustable hysteresis (tankdiff).
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Som söder-om-sverige skriver så måste du ändra tempdiff först vilket är lite knäppt då de ligger sist i effektmenyn..

Så ställ tempdiff på 35-40° o börvärdet till 85/90° så ska du se att det blir som du tänkt..
Du skulle iof kunna ändra matning o fläkt i hög läget till låg lägets inställningar då den bara går i hög läget då du kör tempdiff.. Men skriv upp hög lägets inställningar så du vet vad dom är till hösten då de behövs mer effekt.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar